10:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
خریداری تعدادی آمبولانس توسط سازمان اورژانس

1397/07/15 17:15

رئیس اورژانس تهران:

خریداری تعدادی آمبولانس توسط سازمان اورژانس

پایگاه خبری راد: صابریان با بیان اینکه تعدادی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور خریداری شده است،گفت: حدود 40 درصد از 250 آمبولانس خریداری شده به استان تهران محلق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  رئیس اورژانس تهران خاطر نشان کرد: در هر 24 ساعت بالای 7 هزار تماس در سامانه های اورژانس ثبت می شوند که 20 تا 30 درصد آنها تماس های مزاحم هستند؛ به طوری که روز گذشته 1254 تماس مزاحم در این سامانه ثبت شده و به طور میانگین روزانه 1200 نفر اقدام به تماس های مزاحمت آمیز با اورژانس تهران می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضربیماران براساس منطقه ای که دچار حادثه شده اند به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل می شوند اما از آنجا که اورژانس بیمارستان ها نیز اقدام به پذیرش بیماران می کنند در مواقعی با تراکم بیماران در اورژانس بیمارستان ها مواجه می شویم.

صابریان درباره احداث ریلی در شهر تهران توضیح داد:  اورژانس ریلی از جمله مباحث پدافندی به شمار می رود و در صدد هستیم تا برای انتقال بیماران به بیمارستان هایی که نزدیک مترو قرار دارند از این خدمت استفاده کنیم. به همین منظور ایستگاه های پرترافیک شناسایی شده و از دوشنبه تفاهم نامه اجرای این کار امضا خواهد شد.

رئیس اورژانس تهران در پایان با بیان اینکه بیشترین ماموریت های اورژانس مربوط به تصادفات رانندگی است، توضیح داد : 50 درصد این تصادف ها مربوط به موتورسیکلت ها است و 30 درصد نیز مربوط به عابران پیاده هستند؛ همچنین بیماری های قلبی و ریوی در رده های بعد قرار دارند.