11:34 | شنبه 1 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day
فعال سازی کمیته مشترک برندسازی برای فعالیت‌های داوطلبانه

1397/07/05 16:56

در دیدارسرپرست سازمان داوطلبان با رییس سازمان جوانان هلال احمر تاکید شد

فعال سازی کمیته مشترک برندسازی برای فعالیت‌های داوطلبانه

پایگاه خبری راد: در دیدارسرپرست سازمان داوطلبان با رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ابعاد اجرایی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و ارتباطی با رویکرد تقویت هویت فعالیت‌های داوطلبانه و ارتقای جایگاه ارزش این گونه فعالیت‌ها در جامعه بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری راد، مهندس حبیب درگاهی در این دیدار که با حضور دکتر محمد رضا رستمی، مشاور رییس جمعیت هلال احمر در امور جوانان و داوطلبان و جمعی از معاونان و مشاوران سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر ایران به عنوان نیروی معین دولت ، تغییرات وسیعی را در نظام ارائه خدمات سلامت و معیشت ایجاد کرده است و در سال‌های اخیر، خدمات جدید و متنوع بسیاری به مجموعه خدمات داوطلبانه افزوده شده است که منجر به حل مشکلات و معضلات بیشتری از جامعه به ویژه حل آسیب‌های اجتماعی با کیفیت بهتر و ظرف مدت زمان کمتری شده است و ضروری است که این فعالیت‌ها  و از همه مهم تر روحیه داوطلبی در قالب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی ، بیش از گذشته در جامعه منتشر شوند.

وی با اشاره به ضرورت فعال سازی کمیته مشترک برندسازی از سوی سازمان متبوع خود و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف ترکیب توان دو سازمان برای افزایش شمار مخاطبان و ترکیب ویژگی‌ها و مشخصه‌های  فعالیت‌های انسان دوستانه  که از سوی دوطیف سنی جوانان و اعضای داوطلب و نیکوکار در رده های سنی بالاتر در یک محصول واحد که همان اصل خدمات داوطلبانه است، انجام می شود.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این کمیته که پس از جلسه‌های متعدد بین دو سازمان در آینده‌ای نزدیک فعال می شود، در ابعاد جدیدی علاوه بر سهم قائل شدن به سازمان تابعه جمعیت هلال احمر، به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی ، غیر دولتی و سمن ها و نهادهای خیریه در امر ترویج فرهنگ داوطلبی است چرا که اعتقاد سازمان بر این است که بخشی از نیازهای عاطفی، روانی و درونی جامعه  مخاطب خود را در ازای کمک به همنوع تامین می کند.

درگاهی با بیان اینکه این برنامه منطبق بر برنامه ۵ ساله جمیت هلا ل احمر طراحی شده است، افزود: با انجام کارهای علمی و پژوهشی در این باره، از هزینه‌های اجرایی طرح ها و برنامه‌های داوطلبانه نیز به طور چشمگیری کاسته می شود.

همچنین در این دیدار رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب که امروزه نشان هلال احمر، بیشتر فعالیت های امدادی را به  اذهان عمومی متبادر می کند این در حالی است که یکی از اصول بنیادین نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اصل خدمات داوطلبانه است که تحت الشعاع قرار گرفته است.

دکتر شهاب الدین صابونچی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداشت داوطلبان ،گفت: آموزش اعضای داوطلب جوان  در زمینه های گوناگون  امدادی، فرهنگی و علمی، از راهکارهایی است که جمعیت هلال احمر در سال های اخیر برای توسعه خدمات عام المنفعه و ترغیب آن ها برای تداوم همکاری در پیش گرفته است.

وی در خصوص برندسازی مشارکتی بین این دو سازمان ، خاطرنشان کرد: ساز وکارهایی در این برنامه  طراحی می شود تا به هرعضو و داوطلب نشان دهد که مشارکتش در پروژه‌ی عام المنفعه به صورت ملموس و ناملموس چه ارزشی برای ارتقای جامعه و حتی خود فرد ایجاد خواهد کرد که این امر منجر به حضور بیشتر و مستمر داوطلبان  برای مشارکت در برنا مه های جمعیت هلال احمر می شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گسترش ساختار اداری را عاملی در تضاد با عمق بخشی فعالیت‌های داوطلبانه قلمداد کرد و افزود: تنها باید به دنبال شناسایی فرصت ها  برای ارایه خدمات داوطلبانه و عام المنفعه و معرفی آن ها به مخاطبان بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، صابونچی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه جمعیت هلال احمر با ستاد نیروهای کل مسلح مبنی بر ارایه آموزش های امدادی و مهارت های داوطلبی به سربازان، اضافه کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی برای داوطلبان متناسب با برنامه‌های مختلف انسان دوستانه  جمعیت هلال احمر از اهمیتی دو چندان برخوردار است ، ضمن اینکه با مجهز شدن به ابزارهای تبلغاتی می توان به بومی شدن جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف کشور و نیز آشکارسازی ظرفیت های پنهان موجود در مناطق محروم کشور برای مشارکت و توانمندسازی قشرهای آسیب پذیر  و در نهایت مواجهه عاطفی و احساسی جمعیت هلال احمر با جامعه امیدوار بود.

برچسب ها:

هلال احمر