به گزارش پایگاه خبری راد، مسعود حقلطفی اظهار کرد: در برخی از رسانهها خانم زرآبادی از برداشت ۵۰ میلیارد تومانی از اعتبارات پروژه راه «قزوین-الموت- تنکابن» و تخصیص آن به پروژه تونلسازی در اصفهان خبر دادهاند که روز گذشته بر اساس پیگیری که داشتم این موضوع صحت ندارد.
وی ادامه داد: شرکت ساخت زیربناها مجری پروژه «قزوین- الموت- تنکابن» است که با پرسش از مجری پروژه این موضوع تکذیب شده است و اگر منبع این خبر اعلام شود می توانیم از طریق وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد: برای پروژه «قزوین-الموت- تنکابن» ردیفهای ملی اختصاص پیدا کرده و برای آن در سال جاری 100 میلیارد تومان تعریف شده است که از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان تأمین خواهد شد.
وی عنوان کرد: پروژه «قزوین- الموت- تنکابن» در 4 قطعه احداث خواهد شد که دو قطعه آن در قزوین و 2 قطعه در مازندران است. قطعه نخست از قزوین تا روستای شهرک به طول 65 کیلومتر و قطعه دوم از روستای شهرک تا روستای وناش به طول 30 کیلومتر است. در حال حاضر وزارتخانه تأکید دارد که قطعه اول به اتمام برسد چراکه این قطعه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 98 باید قطعه نخست به اتمام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: از کیلومتر 42 تا 45 به علت رانشی بودن زمین نیاز به تمهیدات ویژه دارد و به همین جهت نیاز به راهاندازی 2 دستگاه پل به طول 300 متر و تثبیت بستر به عمق 20 متر است.