00:59 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
پاکسازی باند فرودگاه با برف‌روب خودران
پایگاه خبری راد: یک شرکت کانادایی، برف‌روب خودران خود را که قابلیت کنترل از راه دور دارد، با موفقیت آزمایش کرد.
وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن/ افت ۴۴ درصدی تا پایان بهمن
پایگاه خبری راد: حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۲.۸ میلیارد دلار بوده که در قیاس با رقم پنج میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل با افت ۴۴ درصدی روبرو شده است.
تاثیر حراجی و پیش فروش سکه بر بازار چه بود؟
پایگاه خبری راد: با وجود سیاست‌های بانک مرکزی به منظور تعدیل قیمت‌ها در بازار سکه اما همچنان این بازار با حباب قابل ملاحظه ای روبرو است و طبق آخرین وضعیت بازار قیمت سکه تمام رکوردشکنی کرده است.
آموزش بیش از همه چیز گران شده است!
پایگاه خبری راد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در زمینه جزئیات تورم اسفند ماه در گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات، تورم سالانه آموزش با 11.3 درصد صدرنشین است.
 معاون اول روحانی به کمپین «نه به تصادفات جاده ای» پیوست
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس جمهوری، میثاق نامه کمپین ملی «نه به تصادفات جاده ای» را امضا کرد.
چند شرکت در سال ۹۶ بورسی شد؟
پایگاه خبری راد: شرکت بورس در سال ۱۳۹۶ برنامه داشت که ۱۵ شرکت را وارد بورس کند، اما در نهایت تنها ۷ شرکت بورسی شدند و تلاش‌ها برای بورسی کردن یک شرکت دیگر در هفته‌های پایانی اسفند ماه بی نتیجه ماند.
لوکسژن آخرین برند اتوخسروانی است
پایگاه خبری راد: مجموعه اتوخسروانی در برنامه سال 97 خود به جز لوکسژن، برند دیگری را به سبد برندهای خودرویی خود اضافه نمی کند.
چند درصد ایرانی‌ها کالای چینی مصرف می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: کالاهای چینی در سبد مصرف حدود ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی قرار دارد که اگر بتوان محصولات مشابه داخلی را جایگزین آن کرد سطح رفاه نیروی کار ایرانی در بازه زمانی کوتاه افزایش می‌یابد و اقتصاد کشور یکباره رشد می‌کند.
نقش فضای مجازی در حمایت از کالای ایرانی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است اینکه هر فرد یا سازمانی بدون توجه به اصول اولیه اقتصادی، اقدام به راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی یا خط تولید کند و با ناکارآمدی یا عدم استفاده از دانش روز یا حتی عدم استفاده از توان مدیریت مناسب اقدام به تولید کالا یا خدمات بی کیفیت و با قیمت بالا نماید، لزوما نباید مصداق حمایت از کالای ایرانی قرار گیرد.
شانس پایین اشتغال فارغ‌التحصیلان نسبت به عموم جامعه/دوره‌های کارآموزی بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در حال حاضر دانش آموختگان دانشگاهی در مقایسه با دیگر اقشار جامعه شانس کمتری برای اشتغال و شغل‌یابی دارند؛ از این رو وزارت علوم علاوه بر بازنگری محتوای درسی و ساماندهی دوره‌های کارآموزی، اقدام به اجرای "طرح بهبود اثربخشی پروژه‌های کسر خدمت" کرده است.