01:26 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
تقاضای آب، بیشتر از بارش دریافتی کشور است
پایگاه خبری راد: متوسط حجم کل آب سالانه کشور رقم ثابتی است، اما متاسفانه تقاضا برای آب به علت رشد جمعیت، توسعه کشاورزی، شهرنشینی و صنعت در خلال سال‌های اخیر،متوسط سرانه آب قابل تجدید کشور را تقلیل داده است، به طوری‌که این رقم در سال ۱۳۴۰ حدود ۵۵۰۰ متر مکعب بود. در سال ۱۳۵۷ به حدود ۳۴۰۰، درسال ۱۳۶۷ به حدود ۲۵۰۰ و در سال ۱۳۷۶ به حدود ۲۱۰۰ متر مکعب کاهش یافته است.
قاچاق سازمان‌یافته و هوشمندانه اتفاق می‎افتد
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می‎افتد.
فاصله حقوق کارگران با مزد واقعی زیاد است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار اشتغال،‌ امنیت شغلی و معیشت را سه مولفه تاثیرگذار در زندگی کارگران دانست و ابراز امیدواری کرد: در مدت زمان باقیمانده از دولت یازدهم مشکل اشتغال جوانان، امنیت شغلی کارگران و معیشت خانوارهای کارگری برطرف شود.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای چقدر فروش دارند؟
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: در مجموع از بازار خرده‌فروشی کشور سهمی حدود هشت تا ۱۰ درصد به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط می‌شود.
مناقصه آزادگان در سال جاری به سرانجام می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: سناریوی وزارت نفت برای توسعه میدان نفتی آزادگان، بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور، یکپارچه سازی قسمت شمالی و جنوبی آن و برگزاری مناقصه بین غول‌های نفتی جهان بود. فرآیندی که از حدود دو سال گذشته آغاز شده و طبق گفته های مسئولان به نظر می‌رسد در سال جاری به سرانجام برسد.
قطب سنگ‌آهن دنیا کجاست؟
پایگاه خبری راد: استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی صاحب بزرگترین ذخایر سنگ آهن هستند اما استرالیا بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن عیار بالا در جهان است و معادن بسیار غنی به خصوص در منطقه پیلبارا دارد که عیار سنگ آهن بالایی دارند.
بزرگترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ را بشناسیم
پایگاه خبری راد: زغال سنگ که یکی منابع انرژی است، بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قرار دارد.
تفریغ بی‌نتیجه!
پایگاه خبری راد: با وجود تمام سر و صداهایی که انتشار گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۵ در چند ماه گذشته به پا کرد و با واکنش‌هایی از سوی دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه همراه بود، در نهایت هیچ وضعیت مشخص و روشنی از این گزارش پرحاشیه اعلام نشده است.
نگاهی به دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها
پایگاه خبری راد: اجرایی شدن دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها در بازار سرمایه باعث شد مدت زمان توقف نمادهایی که از بعد از اجرایی شدن این دستورالعمل متوقف شدند، کم شود اما این دستورالعمل تعداد توقف نمادها را بیشتر می‌کند.
اقتصاد ایران خیره به مشت بسته ترامپ
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید: سرنوشت اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۷ با دو سناریو کاملا متفاوت است. نخست اینکه ترامپ تصمیم بگیرد از برجام خارج شود و به این ترتیب ایران با مشکلاتی در برقراری ارتباط اقتصادی با جهان بین‌الملل روبرو خواهد شد و سناریوی دوم نیز این است که برجام برقرار بماند و طبیعتا برای اقتصاد ایران وضعیتی بهتر متصور خواهیم بود،‌با این حال دولت وظایفی دارد که باید در هر صورت برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور ایفا کند.