22:21 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
ایجاد مرکز نوآوری با هدف ایجاد نشان تجاری برای پهپادها
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری گفت: مرکز نوآوری پهپادی در کشور را با هدف ایجاد نشان تجاری برای این محصولات راه‌اندازی کرده‌ایم.
خریدهای غیرضروری عامل گرانی‌های اخیر!
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، خریدهای غیرضروری ناشی از جو روانی حاکم بر بازار را عامل افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر برشمرد.
افزایش 15 درصدی پیله‌تر ابریشم در کشور
پایگاه خبری راد: رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال 405 تن پیله تر ابریشم در گیلان تولید شد.
بسته‌های پلاستیکی و شیشه‌ای که معجزه می‌کنند
پایگاه خبری راد: هوا داغ کرده و ۹۷ درصد مساحت ایران به خشکسالی انباشته و بلندمدت دچار شده؛ ۱۳ درصد کشور از جمله استان یزد نیز خشکسالی بسیار شدید را تجربه می‌کنند.
صف خرید سهام سنگین‌تر شد
پایگاه خبری راد: بورس تهران امروز نیز با افزایش فزاینده قیمت‌ها همراه بود به‌طوری که اکثریت سهم‌ها از جمله خودرویی‌ها، فلزی‌ها و نفتی‌ها توانستند نسبت به روز گذشته افزایش قیمت بیش از چهار درصد را تجربه کنند.
گرانی ارزهای خارجی، دشمن تولیدات داخلی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه گفت: قوانین واردات عاملی شد تا تولید داخلی بازار مناسبی را از آن خود کند اما نوسانات نرخ ارز و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه شرایط و قیمت گذاری نامناسب را برای تولید به همراه داشته است.
تغییر مدیران بانکی ادامه دارد
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد که در ابتدای حضورش در وزارتخانه وعده ایجاد تحول در مدیران بانک‌ها را داده بود، ظاهرا به گفته خود پایبند مانده است و هر چند وقت یکبار یک مدیر بانکی تغییر می‌کند.
شایعه گرانی مردم را به پمپ بنزین‌ها کشاند
پایگاه خبری راد: حدس و گمان‌های افزایش قیمت سوخت از زمانی که در بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت اجازه داده شد قیمت بنزین را افزایش دهد، گوشه ذهن مردم نشست به طوریکه با اینکه بسیاری از مسئولان از وزیر نفت گرفته تا نمایندگان مجلس بارها بر عدم افزایش قیمت بنزین تاکید کرده اند، باز هم هربار شایعه‌ افزایش قیمت یا دو نرخی شدن بنزین مردم را به صورت غیرعادی به پمپ بنزین‌ها کشانده و در برخی نقاط کشور مردم از ترس گران شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند.
نمی‌توانیم سرنوشت بخش ریلی را به تولید یک کارخانه گره بزنیم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد این وزارتخانه با یک شرکت داخلی برای تولید ریل، گفت که نمی‌توان سرنوشت کل بخش ریل را به تولید یک کارخانه گره زد.
سایه روشن روابط نفتی ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: بازخوانی تاریخ نفت ایران حاکی از آن است که روس‌ها از همان ابتدا که نفت در جغرافیای کشورمان کشف شد به مشارکت در صنعت نفت ایران و توسعه میادین علاقه‌مند بودند؛ به طوریکه هر دو کشور بارها پای میز مذاکره رفتند اما هیچ قرارداد بزرگی تا اسفند سال گذشته بین دو کشور امضا نشده بود. با این حال نقش روس ها به قدری در نفت ایران پررنگ بوده که حتی از قِبل آن شایعه نفت در برابر کالای روس هم دهان به دهان چرخید.