12:09 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شتران

نبض جابجایی ها همچنان در دست حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی هفته گذشته را با نوسان مثبت شاخص و ثبت بازدهی ۰.۱۷درصدی سپری کرد که بازیگران بورسی سنت شکنی کردند و همچنان نبض معاملات و تغییرمالکیت ها در دست سهامداران عمده باقی ماند. به این ترتیب در مجموع این هفته بیش از ۷۴۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد.
وعده گشایش ETF پالایشی در هفته آینده/ افزایش تخفیف به خریداران رد شد
نماد برتر- معاون سازمان خصوصی‌سازی از گشایش نماد و آغاز معاملات صندوق پالایشی یکم در هفته آینده خبر داد و گفت: افزایش تخفیف به خریداران رد می شود.
بزرگترین مشکل فعلی بازار علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص
نماد برتر- در شرایطی که اعمال عملیات بازارگردانی هم نتوانسته کمکی به شرایط فعلی بازار کند علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص، بزرگترین مشکل فعلی بازار، عدم تقاضا است.
فرصت تاریخی جهش تولید با اقبال نقدینگی به بورس و سبزپوشی شاخص
نماد برتر- با توجه به اصلاح قابل توجه قیمت‌ها و ارزندگی بسیاری از نمادها، اقبال نقدینگی به بازار سرمایه می تواند فرصتی تاریخی برای جهش تولید و در صورت تداوم روند، سبز پوشی شاخص در هفته آتی باشد.
درد بورس با اخبار مثبت ، گزارش ماهانه شرکتها و گلایه نمایندگان هم درمان نشد
نماد برتر- انتشار اخبار مثبتی مانند تکذیب افزایش نرخ سود سپرده ، لغو قیمت گذاری دستوری فولاد، گزارش ماهانه شرکت ها و و گلایه نمایندگان مجلس هم قادر به درمان درد سه ماه اخیر بورس نشد .
بازگشت سهامداران حقیقی به مدار خرید
نماد برتر- شاخص کل بورس تهران در حالی با رشد ۱.۳ درصدی معاملات، هفته منتهی به ۲۳ مهرماه را سپری کرد که بررسی تغییر مالکیت ها نشان از بازگشت سهامداران خرد به مدار خرید پس از سه هفته توقف دارد. به طوری که در هفته گذشته خریدهای پرحجم سهامداران حقیقی سبب شد تا بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقوقی به حقیقی جابجا شود.
ارزش بورس تهران 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافت
نماد برتر- با وجود تناقضات حاکم بر بازار سهام، اما همچنان برخی تحلیل ها نشان میدهد که جریان امنی برای سودآوری سهامداران در بورس و فرابورس مطرح میشود.
عوامل افزایش سنگینی تقاضا + موضوع سوق دهنده تولید به سمت نابودی
نماد برتر- قائم مقام ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید کنسانتره مس با ظرفیت ۷۲ هزار تنی و به ارزش ۵۱ میلیون یورو در استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
حقوقی ها بیشتر چه خریدند | حقیقی ها بیشتر چه خریدند
نماد برتر- در نمای کلی از وضعیت معاملات امروز بورس تهران، پربازده ترین سهام و ترین های بورس امروز کدامند.
عامل فشار فروش امروز و احتمال نقش تازه واردها برای شروع ریزشی دیگر
نماد برتر- معاملات امروز بازار سهام با عامل فشار فروش زیادی که برای تازه واردین احتمال شروع یک ریزش دیگر را رقم زد ، منحر به عقب نشینی شاخص در نیمه کانال یک میلیون و ۵۷۹ هزارتایی شد.
ارزش روز و بازده سهام ۴ پالایشگاه در ETF با افزایش سرمایه "شتران"
نماد برتر- تعداد سهام ، ارزش روز و بازدهی صندوق پالایشی مربوط به چهار پالایشگاه بورسی و با اعمال افزایش سرمایه ۷۰ درصدی "شتران" از سود انباشته و اندوخته محاسبه شد.
حقوقی ها بیشتر چه خریدند | حقیقی ها بیشتر چه خریدند
نمای برتر- در نمای کلی از وضعیت معاملات امروز بورس تهران، پربازده ترین سهام و ترین های بورس امروز کدامند.
سه عامل موثر در شکل گیری تقویت تقاضای معاملات آخرین روز هفته
نماد برتر- با پایان معاملات امروز به نظر می رسد با حضور جایگاه بازارگردان تا حد زیادی از رفتارهای هیجانی کاسته شده و سه عامل در شکل گیری تقویت تقاضا موثر واقع شدند.
کدام نمادهای بورسی متوقف شدند؟
نماد برتر- از میان نمادهای بورسی، ۲۹ نماد تا تاریخ ۱۶ مهرماه به دلایل مختلف از جمله افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یا ب، تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی سالیانه و... متوقف شده اند.