10:17 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوراسیا

بازار نفت ترامپ را بر سر دوراهی قرار داد
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا تا چند هفته دیگر باید درباره تمدید معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه ایران تصمیم بگیرد، بازار نفت دچار محدودیت عرضه شده و هدف ترامپ برای صفر کردن صادرات نفت ایران را دشوارتر ساخته است.
سهم ایران در تأمین انرژی جهان
پایگاه خبری راد: برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در آینده نه چندان دور، انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین انرژی‌های فسیلی خواهند شد و نفت و گاز در سبد انرژی جهانیان سهمی نخواهد داشت؛ موضوعی که آخرین چشم‌انداز مجمع کشورهای صادرکننده گاز نه تنها آن را رد کرده بلکه سهم زیادی برای ایران در تأمین انرژی مورد نیاز جهان پیش‌بینی کرده است.
کشورهای بریکس سیستم پرداخت مستقل از غرب راه اندازی می‌کنند
پایگاه خبری راد: یک رسانه روسی مدعی شد روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی به دنبال راه اندازی سیستم پرداخت مستقل از سیستم های اروپایی و امریکایی هستند.
چالش‌های پیش روی انتقال خزر بررسی می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با اشاره به ضرورت بررسی پیامدهای محیط زیستی انتقال آب دریای خزر، تبعات اقتصادی و اجتماعی این طرح و معاهدات و تعاملات منطقه‌ای مربوط به آن از برگزاری نشست چالش‌ها و فرصت‌های انتقال آب دریای خزر خبر داد.
افزایش ۵۰ درصدی تقاضای گاز در جهان طی ۲۳ سال آینده
پایگاه خبری راد: دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز از افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای گاز طبیعی طی ۲۳ سال آینده در جهان خبر داد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده آمریکا، روسیه، چین و ایران، چهار عرضه‌کننده اصلی گاز خواهند بود.
فهرست معافیت از تحریم‌های نفتی ایران کوچک می‌شود
پایگاه خبری راد: تحلیلگران غربی می‌گویند احتمالاً معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه مه تمدید می‌شود، اما شمار کشورهایی که از این معافیت‌ها برخوردار هستند، کاهش پیدا خواهد کرد.
احتمال حذف دلار از مبادلات روسیه و آرژانتین
پایگاه خبری راد: سفیر روسیه در آرژانتین از آمادگی کشورش برای حذف دلار از مبادلات دوجانبه خبر داد.
رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه
پایگاه خبری راد: ایران در طول سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته رقم صادرات خود به روسیه را در حد قابل توجهی افزایش دهد.
قطب جدید صادراتی ایران؛ بندر انزلی
پایگاه خبری راد: منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.
 حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی مورد کارشناسی قرار می گیرد
پایگاه خبری راد: این موضوع مسئله‌ای است که توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مورد بحث کارشناسی بیشتری قرار گیرد.
اسراییل عضو گروه ویژه اقدام مالی شد!
پایگاه خبری راد: با عضویت رژیم اسراییل در FATF به عنوان سی و هشتمین عضو رسمی این گروه مالی بین‌المللی، کار برای ایران سخت‌تر شد.
مقاومت کشورهای عضو اوپک، شکستی دیگر را برای آمریکایی‌ها رقم زد
پایگاه خبری راد: رییس جمهور تاکید کرد که مقاومت کشورهای عضو اوپک، شکست دیگری را برای آمریکایی ها رقم زد.
چرا قطر از اوپک خارج شد؟
پایگاه خبری راد: یک تحلیلگر غربی در واکنش به تصمیم ناگهانی قطر برای خروج از اوپک اظهار کرد که آینده اوپک بر پایه‌های لرزانی استوار است.
 تفاهمات ایران و روسیه در حوزه اقتصادی تشریح شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌های ایالات متحده فرصت بی‌نظیری را برای شکوفایی امکاناتی از جمله منابع طبیعی و انسانی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.
روسیه در یک قدمی معرفی ارز دیجیتالی روبل!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که روسیه قصد دارد به زودی از یک ارز دیجیتالی رمزپایه تحت عنوان «کریپتو روبل» رونمایی کند.