06:28 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوراسیا

ایران می تواند قطب تولید گل در منطقه شود
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در لاهه گفت: ظرفیت‌های ایران در گل و گیاه ایجاب می‌کند که تولیدکنندگان با نگاه صادرات‌محور وارد شبکه‌های مهم توزیع جهانی این حوزه شوند.
تحریم‌های ضدایرانی به اقتصاد اروپا آسیب می‌زند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت روس‌نفت روسیه در کنفرانس اقتصادی اوراسیا اظهار کرد اقتصاد اروپا ممکن است به دلیل خودداری شرکت‌های اروپایی از همکاری با ایران تحت فشار تحریم‌های آمریکا، آسیب ببیند.
توافق هند و روسیه برای کنار گذاشتن دلار
پایگاه خبری راد: هند و روسیه اعلام کردند از استفاده از ارزهای ملی به‌جای دلار در مبادلات تجاری خود حمایت می‌کنند.
جمع‌شدگی ۲۲ میلی‌متری ایران به دلیل فشار دو صفحه/ثبت تحولات در پوسته "دماوند"
پایگاه خبری راد: رئیس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری با تاکید بر اینکه ایران سالانه ۲۲ میلی‌متر جمع می‌شود، گفت: بر اساس داده‌های ما تغییرات حرکتی در دماوند داریم؛ ولی میزان آن را نمی‌دانیم.
گروه بریکس چگونه می‌تواند با جنگ اقتصادی آمریکا بر ضد ایران سرشاخ شود؟
پایگاه خبری راد: جنگ لفظی بین طرفین می‌تواند نتایج زیادی نظیر رکود اقتصادی و اخلال در زنجیره تامین نفت را به دنبال داشته باشد.
ولایتی: خواب آشفته آمریکایی‌ها در حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به تشریح نتایج سفرش به مسکو پرداخت و اظهار کرد: خواب آشفته آمریکایی‌ها با مخالفت ایران و روسیه و سه کشور حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود.
صعود قیمت نفت درپی اختلالات جدید عرضه
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت روز چهارشنبه به دنبال مختل شدن عرضه در لیبی و کانادا و اظهارات یک مقام آمریکایی درباره فشار واشنگتن برای توقف واردات نفت ایران از نوامبر، افزایش یافت.
دعوت پوتین از اعضای سازمان همکاری شانگهای برای پیوستن به مجمع اقتصادی اوراسیا
پایگاه خبری راد: رئیس‌جمهوری روسیه از سران کشورهای عضو سازمان شانگهای خواست تا همانند چین به عنوان شریک وارد بازار بزرگ اقتصادی اوراسیا شوند.
امضای موافقتنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا
پایگاه خبری راد: ایران و اتحادیه اوراسیایی موافقنامه موقت در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری را امضا کردند.
استقبال ارمنستان از توافق جدید میان ایران و اتحادیه اوراسیا
پایگاه خبری راد: ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کنفرانس اقتصادی در شهرآستانه قزاقستان، یک توافق موقت برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری امضا کردند.
مهمترین تهدیدات فضای سایبری جهان از زبان فرمانده ناجا
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی فعالیت و توسعه گروه‌های سازمان یافته جنایی و بهره‌برداری مجرمانه گروه‌های تروریستی از فضای مجازی را مهمترین تهدیدات فضای مجازی در جهان برشمرد.
هدف‌گذاری صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری برای خراسان‌رضوی در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: استاندار خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال در حوزه صادرات بر صدور 2.5 میلیارد دلار کالا بدون احتساب خدمات فنی و مهندسی از استان است که با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی قابل تحقق است.
 افتتاح اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای شنیدن مشکلات تجار ایرانی است
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بین بازرگانان ایران و روسیه به این منظور برگزار شد که از زبان تجار ایرانی بشنویم که مشکلات آنها چیست و با حضور آقای ولودین رئیس مجلس دومای روسیه و اتاق بازرگانی روسیه بتوان مسائل را دنبال کرد.
شرایط بهره گیری از پول‌های ملی در اتحادیه اوراسیا فراهم است
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به مذاکرات انجام شده با دولت و بانک‌های روسیه، برای انجام مبادلات تجاری با پول های ملی دو کشور، از ضرورت و قابل تعمیم بودن این امر به همه کشورهای منطقه اوراسیا خبر داد.
ارمنستان دریچه‌ ورود ایران به بازار منطقه اوراسیا است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: ایران به ارمنستان به عنوان دریچه‌ای برای ورود به بازار منطقه اوراسیا با ۱۸۰ میلیون جمعیت نگاه می‌کند و انتظار دو کشور از کمیسیون مشترک اقتصادی استفاده از این فرصت و این امکان برای توسعه روابط است.