17:13 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوراسیا

پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی یکپارچه شد
نماد برتر- دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در سایت بهین یاب راه‌اندازی شد.
پیش بینی طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق در سال ۲۰۲۷
نماد برتر- دو تحلیلگر با واکاوی ارزش دلار ، پایان سیطره اقتصاد آمریکا در جهان، اصلاحات بسیار عمیق در بورس نیویورک و تغییر قدرت کنترل قیمت ها از غرب به شرق را تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کردند.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به آماری که افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت را تجدید کرد، بیش از یک درصد سقوط کرد.
احیای ۱۰۰ معدن تعطیل استان مرکزی هدفگذاری شد
نماد برتر- رییس هیات مدیره خانه معدن استان مرکزی گفت: در سال جاری احیای ۱۰۰ معدن از ۳۶۰ معدن تعطیل استان هدفگذاری شده است.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
یکسال فرصت داریم تا موافقت‌نامه اتحادیه اوراسیا را دائمی کنیم
نماد برتر- وزیر نیرو در سفر به یزد، موافقت‌نامه کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را موقتی خواند و گفت: تنها یک سال فرصت داریم تا با کمک‌ تمام بخش‌های کشورمان برای الحاق دائم این توافق تلاش کنیم.
آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.
یک پنجم واردات کشور به کالاهای اساسی اختصاص داشته است
نماد برتر- رئیس کل گمرک کشور گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، ۵۲ میلیون تن کالا وارد کشور شد که ۱۰ میلیون تن آن، به کالاهای اساسی اختصاص داشته است.
افزایش 50 درصدی صادرات به اوراسیا
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ما به اوراسیا در طول سه ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
قوانین ناسازگار با تحریم موقتا تعلیق شود
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: با قوانین و مقررات عادی نمی‌توان شرایط تحریمی که همچون شرایط جنگی است را اداره کرد و برخی از قوانین و مقرراتی که با شرایط کنونی وفق ندارند، باید موقتا تعلیق شوند.
طراحی نیروگاه ملی/آغوش باز همسایگان برای متخصصان ایرانی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با تاکید بر این‌که ایران با همسایه‌ها در بخش برق ارتباطات وسیعی دارد، گفت: همسایگان ما از جمله افغانستان، عراق و غیره با آغوش باز پذیرای نیروهای متخصص ما هستند.
پیگیری ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در بدو ورود به مسکو گفت: در جریان این سفر امضای الحاقیه به قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ممنوعیت فروش نفت ایران به هند را خاتمه دهید
پایگاه خبری راد: رییس جمهور فرانسه از همتای آمریکایی خود خواست به تحریم فروش نفت ایران به هند خاتمه دهد.
مک‌بوک‌های جدید اپل در صف رونمایی
پایگاه خبری راد: شنیده‌ها حاکیست که اپل در سال جاری میلادی قصد دارد هفت مدل مک بوک جدید معرفی و رونمایی کند.
امضای همه اسناد مورد نیاز در سطح دولتی برای تعامل ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در فدراسیون روسیه امضای همه اسناد مورد نیاز در سطح دولتی برای تعامل ایران و روسیه خبر داد.