09:06 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
6 میلیون ایرانی از محل فرش ارتزاق می‌کنند
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در حال حاضر 6 میلیون ایرانی از محل تولید و عرضه فرش دستباف در کشور ارتزاق می‌کنند.
تاثیر بسته جدید ارزی بر بازار سکه
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان طلا از ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار امروز خبر داد و گفت: طلا سیر معمول خود را طی می‌کند و تقریبا با قیمت‌های جهانی برابر است اما سکه حباب دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.
دلار در مبادلات جهانی کاهشی شد
پایگاه خبری راد: بورس‌های آسیایی در مبادلات امروز کار خود را افزایش خاتمه دادند، اما دلار در برابر اکثر همتایان خود کاهشی شد.
ماجرای پرداخت مابه‌التفاوت برای تحویل سکه‌های پیش‌فروش
پایگاه خبری راد: تحویل سکه‌های پیش فروش شش ماهه در حالی آغاز شده که بخش محدودی از این سکه‌ها در زمان تحویل باید بر اساس نرخ روز تسویه شود. سکه‌هایی که در زمان پیش فروش با ودیعه ثبت نام شده بود، با نرخ سه میلیون و ۸۰ هزار تومان همراه با چهار درصد تخفیف تسویه می‌شود؛ اما سکه‌هایی که با قیمت قطعی پیش فروش شد، هیچ مابه‌التفاوتی در ازای آنها گرفته نخواهد شد.
قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد
پایگاه خبری راد: علی رغم رشد فزاینده قیمت‌ها در روزهای گذشته در بورس تهران، امروز شاخص کل در تغییر موضعی ۱۸۰ درجه‌ای بیش از ۲ هزار واحد افت کرد.
امضاهای طلایی در بسته جدید ارزی حذف شد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که در بسته ارزی جدید از امضاهای طلایی یا فضاهایی که می تواند به سمت رانت گرایش یابد خبری نیست و پیگیری پرونده مختلفان و سودجویان ارزی در بسته گذشته ادامه دارد که دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه باید جدی‌تر و حساس‌تر از گذشته آن را بررسی کنند.
تحولات تازه ارز مسافرتی
پایگاه خبری راد: همزمان با آزادی صرافی‌ها، شرایط دریافت ارز مسافرتی اصلاح و معاملات آن تا سقف 5000 یورو در بازار آزاد، مجاز اعلام شد.
بخش‌خصوصی را از بخش‌نامه‌های ارزی معاف کنید
پایگاه خبری راد: با توجه به اجرایی شدن بسته جدید ارزی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، تصمیمات اتخاذی را قدمی رو به جلو برای اقتصادی دانست و گفت: سیاست‌های قبلی نادرست بود و حتی از فرصت پیش آمده برای صادرات به درستی استفاده نشد اما سیاست جدید ارزی با استفاده از نظرات بخش خصوصی اتخاذ شده و با معاف کردن این بخش از بخش‌نامه‌های ارزی، شرایط بهتر می‌شود.
بسته جدید ارزی دولت یک پله علمی‌تر شده است
پایگاه خبری راد: استاد سابق اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: بسته جدید ارزی نسبت به سیاست های پیشین دولت یک پله علمی تر شده و جای تقدیر دارد و باید از آن دفاع کرد، اما سیاست ارزی کشور نیازمند قانون است.
سود غول نفتی روسیه سه‌برابر شد
پایگاه خبری راد: سود خالص روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، به مدد تولید و قیمت‌های بالاتر در سه ماهه دوم امسال بیش از سه برابر شد.