07:29 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

همتی

تسعیر ارز ۱۷۵۰۰ تومانی به صلاح اقتصاد نیست /توصیه به افزایش صادرات نفت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص تعیین نرخ تسعیر ارز ۱۷۵۰۰ تومانی را به صلاح اقتصاد ندانست و توصیه کرد بهتر است تلاش نظام به صدور نفت بیشتر متمرکز شود.
وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده !!!
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس از وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده خبر داد .
مشکل خرید واکسن کرونا حل شد
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی از رفع شدن موانع خرید واکسن کرونا خبر داد.
رفع ابهام کارگزاران بانکی از مورد دو صندوق و تامین سرمایه/ موافقت با ۲۲سبدگردان
نماد برتر- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره ابهام کارگزاران بانکی در مورد نحوه تملک سهام دو نوع صندوق و تاسیس شرکت های تامین سرمایه، توضیح و از موافقت اصولی با ۲۲ شرکت سبدگردان خبر داد.
تبعات عدم تعیین تکلیف FATF و مدیریت نرخ ارز از زبان همتی
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با اشاره به رصد مسیر حرکت نرخ ارز و مدیریت آن گفت: عدم تعیین تکلیف FATF می‌تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.
وصول ۳۰ درصد از بدهی۹۰ هزار میلیاردی ۱۱ نفرگروه / نرخ تسعیر ارز بانک ها
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی از وصول ۲۰ تا ۳۰ درصد از بدهی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومانی ۱۱ بدهکار دانه درشت خبر داد و گفت : نرخ ۱۱.۵ هزار تومانی تسعیر ارز به بانک‌ها ابلاغ شد.
روایت رئیس کل بانک مرکزی از موانع و مشکلات بانک ها در دوران کرونا
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره مانع تراشی ترامپ برای خرید واکسن کرونا گفت: بانک‌های خارجی برای انتقال پول مجوز اختصاصی می‌خواهند و آمریکا هر زمان می تواند مجوز را لغو کند.
ارزیابی مثبت همتی از رشد اقتصادی با و بدون نفت در نیمه نخست سال جاری
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی رشد اقتصادی در نیمه نخست سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد تولید ناخالص داخلی با و بدون نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل ،مثبت ۱.۳ و ۱.۴ بوده است.
مکاتبات گمرک و بانک مرکزی برای کالاهایی که ترخیص نشد
نماد برتر- ابعاد تازه از تامین ارز ۱.۳ میلیارد دلاری/ ۹۰ درصد کالاها ترخیص شد
وعده همتی به حمایت از بازار سرمایه / وضعیت سود بانکی و اثر بر بورس رییس بانک مرکزی با اشاره به نهایی شدن ادغام بانک‌های نظامی، رایزنی برای خرید واکسن کرونا، پیش بینی آینده بازار ارز، وضعیت سود بانکی و اثر بر بورس وعده داد این نهاد از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد.  به گزارش پایگ
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با اشاره به نهایی شدن ادغام بانک‌های نظامی، رایزنی برای خرید واکسن کرونا، پیش بینی آینده بازار ارز، وضعیت سود بانکی و اثر بر بورس وعده داد این نهاد از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد.
تراز تجاری مثبت است/ چک حامل در ایستگاه پایانی
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط جدید در صدور چک را به تدریج اجرا می کنیم خاطرنشان کرد: از اواخر این ماه مردم می توانند به روش های جدید چک صادر کنند. بر همین اساس، از ۲۲ آذرماه چک در وجه حامل، به طور کلی حذف خواهد شد.
فاز نخست‌ پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان سال افتتاح می شود
نماد برتر- استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای سه پروژه مهم در حوزه نفت و انرژی، گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده، اسکله نفتی حرا و فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
امیدها به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، تقویت سرمایه‌گذاری و جهش تولید افزایش می‌یابد
نماد برتر- عبدالناصر همتی در یادداشتی از عنایت رهبر معظم انقلاب به کنترل پایه پولی و نقدینگی در جهت مهار تورم و نیز همراهی دولت در تأمین کسری بودجه ۸ ماه اول سال قدردانی و تقدیر کرد.
سه سناریو برای مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها
نماد برتر- وضعیت موتورسیکلت ها در تهران به یک داستان دنباله داری تبدیل شده که هیچ پایانی نمی توان برای آن متصور شد، حدود سه میلیون موتور سیکلتی که عمدتا زیر بار هیچ محدودیت، ممنوعیت و نظارتی نمی روند و آلایندگی زیادی نیز به هوای تهران تزریق می کنند.
بازار ۲۰ میلیارد دلاری برق عراق برای ایران
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بازار انرژی عراق یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که ایران می‌تواند در آن نقش آفرینی کند، هرچند محوریت دولت در آن محدودیت‌هایی به وجود آورده است.