12:51 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

همتی

دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ نگرفته است
نماد برتر- درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در این اصلاحیه خبر داد.
بانک مرکزی با انتشار اوراق گام ۱۰۰۰ میلیاردتومانی ایران خودرو موافقت کرد
نماد برتر- بانک مرکزی با انتشار اوراق ۱۰۰۰ میلیارد تومانی گام توسط بانک صادرات برای ایران‌ خودرو موافقت کرد تا اولین قدم برای تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو برداشته شود.
یادداشت اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی
نماد برتر- بانک مرکزی به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت‌های الکترونیکی، بزودی از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها و حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید را رونمایی می‌کند.
وعده تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا / ۴ اصل در بهبود اوضاع
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اثر رعایت چهار اصل در بهبود اوضاع صنعت خودرو ، وعده تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا داد.
اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بانک‌ها برای دو شرکت خودروسازی
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی گفت: در کنار انتشار گواهی اوراق مولد (گام)، حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.
توجیه همتی از اثر دو عامل موثر در نرخ تورم / افزایش دو برابری صادرات نفت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی، تورم فعلی را ناشی از محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی دانست و گفت: صادرات نفت نسبت به 5 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است .
بانک‌ها چگونه می‌توانند به جهش تولید کمک کنند؟
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در راستای جهش تولید بانک‌ها باید حتی الامکان منابع خود را به سمت واحدهای تولیدی هدایت کنند که این امر اثر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.
عرضه روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سامانه نیما
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی از عرضه ۱۵۰ میلیون دلاری در سامانه نیما خبر داد.
توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ منطقه‌ای در اولویت است
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط تجاری و اقتصادی ایران، بر استفاده از فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور تاکید کرد.
همتی ادعای اثر افزایش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ارز بر رونق بورس را رد کرد
نماد برتر- رئیس بانک مرکزی با رد ادعای اثر منفی افزایش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ارز بر رونق بورس گفت: قیمت واقعی دلار کمتر از رقم کنونی است اما دقیقا نمی گویم چقدر است!
درخواست رییس بانک مرکزی از فعالین سیاسی در رقابت های حزبی
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با اشاره به تلاش برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول از فعالین سیاسی خواست رقابت های حزبی را به بهبود اقتصاد ،کاهش تحریم و تقویت ارزش پول وصل نکنند.
نرخ متعادل می شود؛ اگر...!
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند.
نتیجه جلسه امروز همتی با نمایندگان کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار
نماد برتر- نتیجه جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی با نمایندگان کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران اعلام شد .
تکلیف بانک ها در رشد ماهانه ۲ و ۲.۵ درصدی ترازنامه و تهدید به اقدامات تنبیهی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با خوش بینی به بهبود شرایط اقتصادی گفت: ترازنامه بانک های تجاری و تخصصی از اول دی باید ماهانه ۲ و ۲.۵ درصد رشد کند. در غیر این صورت اقدامات تنبیهی اعمال خواهد شد.
رشد صادرات نفت و ایجاد گشایش در منابع بانک مرکزی
نماد برتر- همتی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی ایران در دو سال گذشته، گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.