09:52 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلار

ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
"مقاومت" رمز امروز بازار سرمایه
نماد برتر- به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
برجام و تاثیر آن بر ریالی‌های بورس
نماد برتر- راستا اخبار توافقات که این روز‌ها شاهد تأثیرات آن هستیم، می‌تواند منجر به افزایش قیمت صنایع برجامی شامل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل شود.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
سودآوری پالایش ها با حرکت قطار نرخ نفت
نماد برتر- محمد باقر خادمی کارشناس بازار‌سرمایه، اظهار کرد: با توجه به شرایط پر التهاب جنگ اوکراین و روسیه، می‌توان تاثیری کوتاه مدت را برای بازارسرمایه و بازارجهانی نفت قائل شد چراکه این اتفاق، در رشد نرخ نفت و گاز نیز تأثیر بسزایی در آینده خواهد داشت و در این راستا نیز می‌تواند برای صنایع پتروشیمی و پالایشی، اثرات مثبتی را پیش‌بینی کرد.
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
نماد برتر- درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت عقب‌نشینی کرد
نماد برتر- قیمت نفت «برنت» دریای شمال و «وست تگزاس اینترمدیت» امروز در بازار جهانی با کاهش روبرو بوده است.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.