11:46 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلار

قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز جمعه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت نفت پس از اعلام برنامه کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، در مسیر دومین سقوط هفتگی خود باقی ماند.
قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است
نماد برتر- قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
قیمت طلا با کاهش، به ۱۹۱۹ دلار رسید
نماد برتر- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۷۳ سنت رسید.
نرخ ۹ ارز ثابت ماند/افزایش نرخ ۷ ارز
نماد برتر- بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند، همچنین نرخ ۷ ارز افزایش و ۳۰ ارز کاهش یافت.
کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
چشم انداز قیمت طلای جهانی در بهار
نماد برتر- نگرانی‌های رکودی سرمایه‌گذاران را برای کاهش ریسک به بازار دارایی های امن، نظیر طلا، سوق می دهد. از طرف دیگر ادامه رشد تورم می تواند به افزایش قیمت این فلز گرانبها دامن بزند. در این میان اما نقش بانک های مرکزی برای تعدیل احساسات بازار بسیار حیاتی است و آینده قیمت طلا به این فاکتور بستگی دارد.
صندوق "تثبیت" و "توسعه" و مفقودی به نام "نقدینگی"
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: بنا بر دلایل واهی که ممکن است آمریکا و طرف غربی اعمال کند، تحریم‌ها مجددا روی کار می‌آید.
نگاهی به چرخه تجاری بازار کامودیتی‌ها در سال جدید
نماد برتر- سال مالی جدید برای بسیاری از شرکت‌های بازار سهام در حالی شروع شده است که بازارهای جهانی در آخرین هفته سه ماهه اول سال هستند و پیش‌بینی‌های جهانی پس از گذشت قریب به سه ماه از تحولات کم سابقه، کم کم سمت‌وسوی خود را پیدا می کنند.
کاهش قیمت نفت در پی سیگنال‌های مثبت از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین
نماد برتر- پس از آنکه روسیه مذاکرات صلح با اوکراین را سازنده خواند و قرنطینه‌های جدید چین برای مهار شیوع ویروس کرونا به تقاضای سوخت ضربه زد، قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت و ضررهای روز گذشته را افزایش داد.
فضای معقول در معاملات بورس تا زمان برگزاری مجامع
نماد برتر- از این به بعد سهام شرکت‌ها براساس پارامترهای بنیادی خود قیمت گذاری می شوند و دیگر انتظار نداریم کلیت بازار در یک جهت حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا فصل مجامع ادامه پیدا کند.
کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.
آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه
نماد برتر- بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود.
رشد مجدد نرخ سنگ آهن و ورود به کانال ۱۵۰ دلار
نماد برتر- شاخص جهانی نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد همزمان با بهبود وضع تقاضا، افزایشی شده و در آخرین ارزیابی‌ها با رشد ۱ دلاری ۱۵۰،۵۹ دلار قیمت خورده است.