09:18 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حج

۲۹۶ میلیاردتومان به سبد فروش فولادخراسان اضافه شد
نماد برتر- این شرکت فولادی در این هفته به رشد ۲۰۴ درصدی درآمدی یعنی معادل ریالی ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از خود نشان داد اما؛ نباید فراموش کرد این شرکت در هفته گذشته آمار فروش جذابی را از خود برجای نگذاشته بود.
پالایش تبریز به استقبال تعطیلات عید رفت
نماد برتر- این شرکت در سومین هفته اسفند‌ماه با حجم عرضه ۳ هزار تنی سبدکالایی گام به معاملات رینگ نقره‌ای بازارسرمایه گذاشت اما؛ هیچ تنها دستاورد این پالایشی بود.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.
 رونق رمزارزها ادامه دارد؟
نماد برتر- به نظر می‌رسد رونق تجارت رمزارزها در بریتانیا که با تبلیغات همراه شده است با محدودیت‌های بیشتری روبرو شود زیرا ناظر مالی این کشور اعلام کرد که قوانین مربوط به بازاریابی دارایی‌های رمزارزها را تشدید خواهد کرد حتی می‌تواند محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری اعمال کند.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.
توسعه بازار به حرفه ای شدن بورس کمک می کند
نماد برتر - نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
«ایرالکو» بدون تغییر در روند فروش
نماد برتر - ایرالکو با ۲ هزار و ۵۰۰ تن از کالا‌ها به رینگ معاملات آمد و درآمدی بالغ بر ۱۷۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان را هم بدست آورد.
افزایش درآمدهای «ستران» در هفته‌ای که گذشت
نماد برتر - سیمان تهران در این هفته تمام سبدکالایی عرضه شده خود در بورس کالا را به فروش رساند و ۲ هزار و ۳۰۰ تن نیز به صورت مچینگ، بیشتر از میزان عرضه‌های خود فروخت تا مجموع فروش این شرکت به بیش از ۵۹ هزارتن انواع سیمان برسد.
سود «سخاش» از فله‌فروشی!
نماد برتر - ۳۸ درصد از کل فروش ماهانه "سخاش" مربوط به «سیمان پاکتی پوزولانی داخلی» بود.
سبد میدکو خالی از بورس
نماد برتر- در بررسی صورت‌های مالی میدکو آن چه بیش از همه به چشم می‌آید، حجم سنگین بدهی‌های جاری و نسبت بدهی بسیار نامطلوب است.