02:46 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بحران

در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال ۹۸ قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم.
راهکارها و راهبردهای بورس انرژی در توسعه صنعت برق
وبینار تخصصی «بررسی چشم‌انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها، با نگاهی به ظرفیت های بازار سرمایه» با همت بورس انرژی ایران و مرکز مالی ایران، برگزار شد.
چرا بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت برق کم انگیزه‌اند؟
طی سه دهه گذشته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تجدیـد سـاختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش رقابت در صنعت بـرق مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
«شستا» لیدر می‌ماند؟!
شستا به سبب در اختیار داشتن منابع قابل توجه می‌تواند سهم بزرگی در بازار سرمایه ایفا کند و در روزهای بحرانی به کمک سهامداران بیاید.
تغذیه گروه غذایی‌ از کرونا
شاخص صنعت مواد غذایی در بورس تهران طی یک ماه اخیر روندی صعودی داشته و با توجه افزایش نرخ فروش محصولات غذایی این روند ادامه خواهد داشت.
هموار شدن تعیین قیمت خوراک پالایشگاه ها از مسیر بورس
سودآور شدن صنعت پالایشگاهی کشور با تعیین قیمت خوراک از مسیر بورس محقق می شود. این تصمیم نه تنها دیگر مانع رانت می شود بلکه باعث رشد سود شرکت های پالایشی می شود.
سیاست‌گذاران اقتصادی به ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری پی برده‌اند
مهدوی معتقد است تبعات مخرب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و مداخله در اقتصاد طی سال‌های گذشته آنقدر گسترده بوده که مدیران دولتی و سیاست‌گذاران اقتصادی همگی به ناکارآمدی این سیاست پی برده‌اند؛ براین اساس،آنها حل مشکلات بازار را به نظام عرضه و تقاضا و ورود گسترده کالاها به بورس‌کالا سپرده‌اند.
کام تلخ سهام داران از روش های دریافت سود
با آغاز فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه شرکت های بورسی، دوباره پرونده پر حاشیه زمان و نحوه پرداخت سود شرکت ها به سهام داران باز شد، پرونده ای که سال هاست با وجود اعتراض و گلایه سهام داران، تقریبا شیوه سنتی خود را حفظ کرده و به نظر می رسد حتی در روزگاری که سایه کرونا بر سر مردم سنگینی می کند، قرار نیست تغییری در قانون پرداخت سود و مراجعه حضوری سهام داران به بانک ها، ایجاد شود.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
سقوط «ایران خودرو» به دره زیان
نماد برتر - عملکرد شرکت «ایران خودرو» در سالیان اخیر نتیجه‌ای جز انباشت زیان نداشته و با روند کنونی بعید به نظر می‌رسد بتواند راه خروج از دره زیان را پیدا کند.
سود 6072 ریالی در زمین «شیراز»
نماد برتر - انتظار می‌رود در سال جاری با فروکش کردن بحران کروناویروس و افزایش تقاضای چین، قیمت اوره از سطوح 400 دلار نیز عبور کند.
بحران های مرغی را کاهش دهید!
نماد برتر - انتظار ما از دولت آینده این است که چالش ها و بحران های پیش و روی این صنعت را با بهره گیری از امکانات بالقوه، بالفعل به کمک فعالان این بخش و با استفاده از نظرات کارشناسی آنها به فرصت تبدیل کند.