17:35 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معوقات

شرکت کنتورسازی قزوین؛ به‌وقت خاموشی...
نماد برتر- شرکت کنتورسازی یکی از واحدهای تولیدی فعال در قزوین بود که در سطح ملی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما با خصوصی‌سازی همه‌چیز به‌یک‌باره تغییر کرد. پس‌ازآن بود که حقوق کارگران پرداخت نشد و تعداد آنان از ۸۰۰ به ۱۰۰ نفر رسید و کارگران برای اینکه صدایشان به گوش مسئولین برسد بارها مقابل استانداری قزوین تجمع کردند؛ ۲ سال پیش هم در پایان اسفند سفره خالی خود را جلوی استانداری پهن کردند.
تشکیل جلسه شورای عالی کار تا ساعاتی دیگر
نماد برتر- دویست و نود و سومین نشست شورای عالی کار با دستور کار تشکیل تعاونی های مسکن کارگری و بررسی مشکلات سامانه جامع روابط کار برگزار می شود.
افسار قیمت خودرو در دست کیست؟
نماد برتر- افزایش قابل توجه قیمت خودروها موضوعی است که حرف و حدیثهای زیادی را به دنبال داشته است. در همین رابطه رییس شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در بخش قیمت‌گذاری کارخانه‌ای محصولات خودروسازان و معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تنی چند از فعالان این عرصه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
ضربه فنی بازار مهر در زمین کرونا
نماد برتر- هرسال این روزها، در آستانه بازگشایی مدارس، فصل خرید لوازم التحریر، کیف، لباس مدرسه و ذوق زدگی دانش آموزان برای خریدهای مدرسه ای جدید بود، آنها گاهی حتی یک ماه زودتر وسایل خود را تهیه کرده و ماه پایانی تابستان را به ذوق استفاده قریب الوقوع از این وسایل می‌گذراندند.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
حق مسکن کارگران در یک قدمی تصویب
نماد برتر- همچنان که پیش از این اعلام شده بود، امروز کمیسیون اقتصادی دولت آخرین جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران را تشکیل خواهد داد که در صورت تصویب نهایی، به هیات وزیران ارسال و از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ خواهد شد.
پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان
نماد برتر- مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.
پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری معتقد است حق مسکن شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است و معوقات آن باید از ابتدای سال به کارگران پرداخت شود.
حق مسکن باید ۵۰ درصد هزینه اجاره‌بها را پوشش دهد
نماد برتر- یک فعال حوزه کار معتقد است حق مسکن دستکم باید ۵۰ درصد متوسط هزینه اجاره‌بهای مسکن را پوشش دهد و حقوق و دریافتی یک کارگر به گونه‌ای باشد که از عهده پرداخت هزینه مسکن و اجاره‌بها برآید.
کارگران توان پرداخت اجاره بهای مسکن را ندارند
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از بازار آشفته مسکن گفت: حقوق و دریافتی کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های مسکن و اجاره بها نیست و اکثر کارگران یا به حاشیه شهرها رفته یا ناچار به سکونت در شهرستانها شده‌اند.
اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت سازمان امور مالیاتی قرار گیرد
پایگاه خبری راد: امیدعلی پارسا رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
ساختمان نظام بانکی فروریختنی نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه ساختمان نظام بانکی فروریختنی نیست، اما به تعمیرات و اصلاحاتی نیاز دارد گفت: اقدام برای اصلاح نظام بانکی نیازمند شهامت است مانند جراحی درد و خون‌ریزی دارد، اما باید تحمل‌کنیم. برای اینکه درد قابل‌تحمل باشد، باید جامعه این را بپذیرد و لازم است ما زمینه‌های فرهنگی را مهیا کنیم و ببینیم که جامعه چقدر آمادگی پذیرش اصلاح سیاست‌های مالی را دارد.
وجود ۱۰۰ هزار خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود بخشی از تولیدات خودروسازان قابلیت تجاری شدن پیدا نمی‌کند به طوری که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌ها موجود است.