15:45 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معوقات

۳۷ هزار واحد تولیدی موفق به جذب تسهیلات رونق تولید شدند
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۳۷ هزار واحد تولیدی در کشور موفق به جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شدند.
حمایت ۱۴۲ میلیاردی صندوق نوآوری از صندوق توسعه فناوری‌های نوین
پایگاه خبری راد: مدیر عامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین از انعقاد قراردادی با صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در این قرارداد گشایش خط اعتباری جدید برای این صندوق در نظر گرفته شد که این امر کمک بسزایی در جهت ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد کرد.
اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه‌های آتی
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد است گفت: سال ۹۸ مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم که البته سازوکارها آماده‌اند تا بعد از تصویب در هیئت دولت آن را اجرا کنیم.
چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه باید تمامی پرداخت‌های حقوقی در فروردین ماه به همراه ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق انجام می‌شد، برخی دستگاه‌ها در این رابطه اقدام نکردند و ظاهرا دستگاه‌ها باید در این‌باره توضیح دهند.
حقوق پارسالی نگیرید!
پایگاه خبری راد: با اعلام صریح رییس سازمان برنامه و بودجه، درباره تامین و تخصیص منابع برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان، تمامی آن‌ها از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در فروردین‌ماه برخوردار می‌شوند.
ریز ذرات معادن برای منطقه ما آسیب زا است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیس جمهور برای پرداخت خسارات سیل مانند سال ۹۵ مردم را سه سال را منتظر نگذارید. شما به آنها وعده داده‌اید.
شایعه‌ای که بر تن بازارهای خورشیدی لرزه انداخت
پایگاه خبری راد: چین سال گذشته پس از این که یارانه‌های خورشیدی را کاهش داد و تصویب تأسیسات خورشیدی جدید را در اواسط سال ۲۰۱۸ متوقف کرد، بازار خورشیدی جهانی را شوکه کرد.
شگردهای فرار مالیاتی!
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی ضمن تاکید بر برخورد جدی با فرار مالیاتی دانه درشت‌ها، گفت: صدور کد اقتصادی، کارت‌های بازرگانی، تشکیل شرکت‌های صوری، اعلام صوری ورشکستگی شرکت‌ها، صدور فاکتورهای صوری و جعلی، حساب‌های بانکی اجاره‌ای و به تازگی کد ملی اجاره‌ای از آسیب‌هایی است که در نظام اقتصادی وارد شده و به فرارهای مالیاتی بزرگ انجامیده است.
سیاه و سفید چک‌هایی به نام اسناد خزانه...
پایگاه خبری راد: وقتی اسناد خزانه برای شرکت پیمانکار صادر می‌شود اداره مالیات آن را به مثابه پول نقد دریافتی در نظر گرفته که باید مالیات و مالیات ارزش افزوده اش پرداخت شود، از این رو پیمانکار که هنوز طلبش را از دریافت نکرده، به دولت بدهکار شده و در صورت عدم پرداخت با جریمه های سنگین مواجه می‌شود.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
خبر خوش برای تولیدکنندگان خوش‌حساب
پایگاه خبری راد: در جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها مقرر شد که ضوابط و نحوه اخذ تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی خوش‌حساب تسهیل شود.
وقتی تولید برای چند ساعت سکته می‌کند...
پایگاه خبری راد: ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار قانونی است که طبق آن اگر واحد تولیدی به دلیل قطع آب، برق و گاز دچار خسارت شود اداره‌های مذکور موظف به محاسبه و پرداخت خسارت آنها هستند، اما عملا چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.
سهام عدالت و بانکداری بدون ربا موضوع صحبت پورابراهیمی با مراجع
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی ما مربوط به سال ۱۳۵۱ است، و قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز مربوط به سال ۱۳۶۲ است، اظهار کرد: بازنگری در این قوانین پس از چندین دهه نیازی مبرم بود که ما به آن ورود کردیم.
 تسهیلات ١۵ هزار میلیاردی به دو خودروساز اصلی کشور اعطا شده است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است. البته برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروسازی اصلی کشور، ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت می‌شود.
توازن قیمت کارخانه و بازار خودرو تا اردیبهشت ٩٨
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ماه امسال، قراردادهای فروش ایران‌خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. در قراردادهای فروش هر میزان که قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودرو تحویل داده می‌شوند. علاوه بر این، تا پایان اردیبهشت سال آینده توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو ایجاد می‌شود.