21:04 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق

تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
نیروگاه های برق برای تابستان آماده اند؟
نماد برتر- معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور از ابتدای مهرماه امسال همزمان با گذر از دوره اوج مصرف برق تابستان آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعمیرات این واحدها خرداد ماه به پایان خواهد رسید تا نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار فصول گرم سال آمادگی کامل داشته باشند.
کاهش 230 هزار تنی تولید در «هرمز»/صادرات افزایش یافت!
نماد برتر - در ۸ ماهه سال جاری صادرات فولاد هرمزگان ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
گاز؛ بهانه جدید سیمان‌فروشان برای نایابی و گرانی!
نماد برتر - بازی جدید صندوق های بازنشستگی کشور برای سودآوری کاذب؛ کلید می خورد!
چراغ آیفکس قرمز شد
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، پانزدهم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۲۸ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.
"سلیمی زاده"، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی حکمی از طرف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
صعدود شاخص بورس تهران تداوم یافت
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
هفته‌های بدون عرضه «فولاد مبارکه» هت‌تریک کرد
فولادمبارکه اصفهان بدون محصول این هفته را در بورس کالا به پایان رساند و دلیل عدم عرضه این شرکت در رینگ نقره‌ای بازارسرمایه مشخص نیست.
کاهش ۵ واحدی آیفکس
در جریان معاملات روز، (سه‌شنبه، چهارم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.