08:42 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق

اخذ " نیرو " پروانه خرده فروشی برق در بورس انرژی
شرکت نیرو سرمایه از اخذ پروانه خرده فروشی برق خبر داد.
شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
آیفکس سرخ‌پوش به تعطیلات رفت
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، بیستم و هشتم مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۳۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.
سبزپوشی آیفکس در چهارمین روز هفته
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، بیستم و هفتم مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۷۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۷۸ واحد رسید.
دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی زعفران خبر داد و گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما سهم ما از بازار این محصول تنها ۵ درصد است و به همین دلیل امسال، سال پایانی خرید انفعالی این محصول خواهد بود و برای سال آینده ما برنامه‌هایی در حوزه بهبود صنایع بسته بندی، صنایع تکمیلی و توزیع طلای سرخ خواهیم داشت.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می‌شوند
قابلیت معامله نمادهای فصلی در بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده‌فروشی فراهم شد و از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران میسر می‌شود.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
تداورم روند صعودی درآمد‌های "بفجر" طی ۶ ماه
شرکت "بفجر" از ابتدای سال مالی تا پایان شهریورماه در مجموع مبلغ ۱۶،۴۷۲ میلیارد ریال درآمد از فروش محصولات داشت.
عرضه ۸۰ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی امروز شنبه ۱۷ مهر ماه در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۸۰ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‌ تولید برق پرند مپنا برای دوره تحویل هفتگی مهر ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.
شفافیت بستر اعتمادساز افکار عمومی است
ارائه اطلاعات شفاف، تاثیر به‌سزایی بر عملکرد بازار سرمایه می‌گذارد و این امر منجر به تصمیمات صحیح‌تر در زمینه تخصیص بهینه منابع و رسیدن به کارآیی تخصیصی که هدف نهایی بازار سرمایه است، می‌شود.
معامله بیش از ۴ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی روز یکشنبه ۴ مهر ماه بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۸۰۰۰ قرارداد معادل یک میلیون و ۳۴۴ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۷۷۹ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال بود، طی این جلسه، قیمت پایانی معامله ۵۸۰ ریال بود.