12:02 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گمرک

درآمد ۱۷ هزار میلیاردی دولت از آزادسازی واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی دولت از محل آزادسازی واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد، طبق مصوبه جدید در سال آینده خبر داد.
اثر احتمال کسری بودجه و افزایش انتظارات تورمی بر آینده بورس
نماد برتر- ۵ روز پس از اعمال دامنه نوسان نامتقارن، فشار فروش اکثر نمادها پا برجا بوده اما با توجه به احتمال کسری بودجه و افزایش انتظارات تورمی، مسیر کلی بازار سهام نباید نزولی باشد.
تجارت ۵۸.۷ میلیارد دلاری ایران در ۱۰ ماه گذشته و آمار صادرات و واردات
نماد برتر- سخنگوی گمرک از تجارت ۵۸.۷ میلیارد دلاری ایران در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد که سهم صادرات و واردات با ۹۴.۵ و ۲۸.۲ میلیون تن، ۲۸ و ۳۰.۶ میلیارد دلار بوده است.
کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع و هزینه‌کاهش یافت.
آخرین وضعیت انفجار در مرز ایران و افغانستان/ خسارت ۵۰ میلیون دلاری ۵۰۰ تانکر
نماد برتر- آخرین وضعیت انفجار دیروز در گمرک مرزی ایران و افغانستان اعلام شد که با برآورد اولیه خسارت ۵۰ میلیون دلاری ۵۰۰ تانکر همراه شده است .
عرضه ۳۰ هزار محصول ناقص تا پایان سال/ مزایای طرح توسعه گمرک اختصاصی
نماد برتر- مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به مزایای بهره‌برداری از طرح توسعه گمرک اختصاصی این‌ شرکت از تکمیل، تجاری سازی و عرضه ۳۰ هزار خودرو تا پایان سال خبر داد.
دستورالعمل دریافت مابه‌تفاوت ارزی از کالاهای وارداتی ابلاغ شد / معافیت ها
نماد برتر- بانک مرکزی دستورالعمل نحوه اخذ مابه‌تفاوت نرخ ارز از کالاهای وارداتی را ابلاغ کرد که بر مبنای آن ترخیص کالاها منوط به پرداخت های ۴۸۰۰، ۲۸۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی شده است.
افزایش میزان واردات سنگ آهن از هند
نماد برتر- چین به عنوان برترین تولیدکننده فولاد جهان در سال گذشته با کاهش سهم واردات سنگ آهن از استرالیا، واردات خود از هند را به شدت افزایش داده است.
دو شرط صادرات سنگ آهن ، کنسانتره و گندله آهن لغو شد
نماد برتر- وزارت صنعت بخشنامه‌ تیر سال جاری و مبنی بر لزوم دریافت مجوز برای صادرات سنگ آهن ، کنسانتره و گندله آهن را لغو کرد.
لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری + توصیه به دولت
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری توصیه کرد دولت تصمیمات نادرست و سوء مدیریت را کنار بگذارد تا بیش از این اقتصاد نابود و مردم در تنگنا قرار نگیرند!
اعلام متناقض مناطق آزاد برای ترانزیت خودرو آمریکایی/ کار به ریاست جمهوری کشید
نماد برتر- گرچه مسئولان در مناطق آزاد اعلام کردند که نه شورای عالی مناطق آزاد و نه مناطق هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی فی مابین مناطق نداشته اند، اما مستندات، نشان می دهد قبل از آن، شورای عالی مناطق آزاد طی مکاتبه ای با معاونت حقوقی ریاست جمهور برای ترانزیت خودروهای آمریکایی و رفع موانع ایجاد شده از سوی گمرک ایران رایزنی کرده است.
کاهش ظرفیت تعاونی مرزنشینان در سالهای گذشته
نماد برتر- رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تعاونی های مرزنشین از طرح پیشنهاد تمدید خودکار کارت‌های الکترونیک مرزنشینان به مدت دو سال خبر داد.
رشد ۵۷ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور
نماد برتر- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در مناطق آزاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه افزایش ۵۷ درصدی داشته است.
وضعیت کالاهای دپو شده و موجودی انبارها
نماد برتر - موجوی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر به همراه کالای موجود در ۳۲ شناور به ۵.۶ میلیون تن رسیده است.
وزارت صنعت مقصر توقف صادرات ذوب آهن اعلام شد / آمار ۱۰ ماهه
نماد برتر- معاون فنی گمرک گفت: محدودیت صادراتی ایجاد شده برای ذوب آهن مربوط به بخشنامه وزارت صنعت درباره صدور تاییدیه مجوز صادرات محصولات فولادی است و اقدامات لازم در حال انجام است.