18:43 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گمرک

ورود خط تولید واکسن به ایران!
نماد برتر - طبق اعلام مسئولان گمرک ایران، محموله قطعات و تجهیزات خط تولید واکسن کرونا صبح امروز وارد و ترخیص شده است.
افتتاح یک پایانه مرزی در سیستان و بلوچستان
نماد برتر - پایانه مرزی پیشین سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی به بهره‌برداری رسید.
مرغ وارداتی رسید اما...!
نماد برتر - به دنبال مجوز هیات وزیران در رابطه با واردات ۵۰ هزار تن مرغ، اعلام گمرک ایران از رسیدن محموله ۹۰ تنی این کالا به گمرک حکایت دارد که با وجود مجوز برای ترخیص ۱۰۰ درصدی بدون کد رهگیری بانک، به دلیل عدم ارائه مجوز دامپزشکی امکان ترخیص پیدا نکرده است.
صادرات 6 میلیاردی این صنعت در سال 99
نماد برتر - بیش از شش میلیارد دلار از صادرات ایران در سال گذشته به محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
واردات گوشی همراه با قدرت ادامه دارد!
نماد برتر - معاون فنی گمرک ایران از واردات بیش از ١٤ میلیون دستگاه گوشی موبایل به روش تجاری و مسافری در سال گذشته خبر داد که نشان از سهم حداقل ٢١ درصدی گوشی های اپل از این واردات داشت.
بازگشت سبزی به بازارهای جهانی
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان سبز باقی ماندند.
فتح قله‌های جدید توسط نمادهای جهانی
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورسی به قله های جدیدی رسیدند.
صادرات اقلام مبارزه با کرونا منوط به تایید سازمان غذا و دارو
نماد برتر- صادرات اقلام ضروری مبارزه با کرونا در صورت اخذ تاییدیه واحدهای متقاضی برای امکان صادرات از سازمان غذا و دارو، از نظر سازمان حمایت بلامانع است.
تبعات مصوبه جنجالی افزایش نرخ ارز در حقوق ورودی
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام موانع و عوامل ایستایی در ترخیص اقلام مرتبط با تولید از گمرک بر افزایش هزینه واردات این کالاها تاکید کرد و گفت که در نتیجه مصوبه قانون بودجه مبنی بر تغییر مبنای محاسباتی نرخ ارز در حقوق ورودی ، افزایش قابل توجه هزینه واردات مواد اولیه تولید اتفاق می افتد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.
گرانی کم بود، محدودیت واردات هم اضافه شد!
نماد برتر- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از اضافه شدن سه مشکل جدید در زمینه تامین مواد اولیه تولید پوشاک خبر داده که از جمله آن محدودیت واردات مواد اولیه‌ای است که تولید داخل آن به اندازه نیاز نیست.
فروش نفت به چین اولویت ۵۰ سال آینده آرامکو شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی در کنفرانس توسعه چین اعلام کرد این شرکت تضمین خواهد کرد امنیت انرژی چین بالاترین اولویت آرامکو در ۵۰ سال آینده خواهد ماند.
صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد
نماد برتر - صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۱۳۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.
میوه ارزان می شود؛ شاید!
نماد برتر - شرایط ترخیص فوری کالاهای کشاورزی فساد پذیر از جمله نباتات زنده و محصولات نباتی که مورد توافق دستگاه های مربوطه قرار گرفته بود جهت اجرا در دستور کار گمرک قرار گرفت.
دپو در گمرک؛ کمبود در شهر
نماد برتر - طبق تازه ترین گزارش از وضعیت کالاهای وارداتی در حال حاضر حدود ۸.۳ میلیون تن کالا در گمرک و بنادر موجود است که ۴.۹ میلیون تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می دهد.
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا
نماد برتر - تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا در مراسمی که در شهرک صنعتی قرچک انجام شد به امضا رسید که براساس آن برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می‌گیرد و با توجه به آزادشدن تعرفه صادراتی به اوراسیا در 1401 این تفاهم‌نامه زمینه تحقق این هدفگذاری را فراهم خواهد کرد.