16:40 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گازرسانی

وعده دولت برای گازرسانی سالانه به ۳۰۰۰ روستا
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی روستاها در سال ۹۸ اختصاص یابد، به تازگی نیز رئیس جمهوری ضمن اشاره به اتصال روزانه ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز وعده داد که سالانه ۳۰۰۰ روستا به شبکه گاز کشور وصل می‌شوند.
یک قدم تا تکمیل فاز نخست میدان گازی کیش
پایگاه خبری راد: میدان گازی کیش، از دیگر میادین نفتی و گازی ایران است که قرار بود در سه فاز توسعه یابد و آخرین اخبار حاکی از آن است که تنها یک قدم تا تکمیل فاز نخست آن باقی مانده و این در حالی است که دو فاز دیگر هنوز در انتظار جذب سرمایه‌گذار هستند.
گاز ایران به‌جای صادرات به کجا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: ایران نام سومین دارنده گاز در جهان را یدک می‌کشد و آمار و ارقام نیز از رشد تولید گاز حاکی است. قرار گرفتن این دو حقیقت در کنار هم، جای خالی گاز ایران در بازارهای جهانی را پررنگ‌تر می‌کند. البته یک سررشته این خلأ به مسائل سیاسی گره خورده و این مسائل مانعی برای پربارتر شدن صادرات گاز از ایران به کشورهای دیگر شده است.
 اجازه ندهید کالای کشاورزی و صنعتی ایران به نام دیگر کشورها عرضه شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم پاوه در مجلس خطاب به وزیر کشور خواستار بازگشایی تبادلات مرزی کولبران شد و افزود: چرا اجازه می‌دهید سایر کشورها جای ما را در مبادلات مرزی بگیرند و کالاهای کشاورزی و صنعتی ایرانی را به نام خودشان به بازارهای جهانی عرضه کنند؟
سیل چقدر به نفتی‌ها خسارت زد؟
پایگاه خبری راد: پس از جان و مال مردم، یکی از آسیب‌پذیرترین مواردی که می‌توان گفت بعد از سیل‌های اخیر در استان‌های غربی در معرض آسیب بود و توجه به آن‌هم در اولویت قرار دارد، تأسیسات نفتی است؛ برآوردهای اولیه حاکی از خسارت چشم‌گیر سیل به تأسیسات نفتی است؛ البته تا زمان اتمام سیل نمی‌توان میزان دقیق خسارت‌ها را تخمین زد.
کشاورزی مازندران در معرض نابودی پس از سیل/ همچنان یک نفر مفقود است
پایگاه خبری راد: بیش از سه هفته از سیلاب مازندران می‌گذرد و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشت زندگی مردم به روال عادی ادامه دارد، این در حالی است که همچنان گاز 300 خانه در حاشیه رودخانه تلار سوادکوه قطع و یک نفر پس از سیل نخست در میاندورود مفقود شد، در این میان، نکته بسیار مهم و حیاتی، خطر نابودی کشاورزی مازندران پس از سیل است.
دستور زنگنه برای ادامه کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: بیژن زنگنه، وزیر نفت در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های ملی نفت ایران، ملی گاز ایران و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مناطق مرکزی ایران، مهندسی و توسعه نفت، ملی حفاری و نفت اروندان نکات و دستورات لازم را برای مقابله با سیل هم در بخش امدادرسانی و هم در بخش محافظت از تجهیزات نفتی تاکید کرد.
آغاز فرآیند وصل گاز در معمولان لرستان
پایگاه خبری راد: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آغاز فرآیند وصل گاز مشترکان ساکن در شهر معمولان استان لرستان که روز گذشته گاز آنها به دلیل سیل قطع شده بود، خبر داد.
تکذیب انفجار خط لوله گاز در استان لرستان
پایگاه خبری راد: سخنگوی شرکت ملی گاز انفجار خط لوله گاز در استان لرستان را تکذیب کرد و گفت: گازرسانی در استان‌های سیل‌زده بی‌وقفه ادامه دارد.
گازرسانی به استان‌های سیل‌زده ادامه دارد/ قطع گاز ٢٥٠٠ مشترک در لرستان
پایگاه خبری راد: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران جدیدترین وضعیت گازرسانی به استان‌های سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
لوله‌های گاز برای انتقال آب به کمک سیل زدگان آمدند
پایگاه خبری راد: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از انتقال حدود یک‌هزار متر خط لوله گاز ۱۲، ۳۰ و ۴۰ اینچی بدون استفاده کشور به استان گلستان برای انتقال آب از مناطق سیل زده به سمت دریا خبر داد.
برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاها چیست؟
پایگاه خبری راد: توسعه‌ گازرسانی به نقاط روستایی و شهری یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بود که در راستای این هدف تاکنون ۸۰ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری ایران، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند؛ طبق وعده مسئولان قرار است تا پایان دولت دوازدهم، ۹۹ درصد از جمعیت شهری و ۹۰ درصد از جمعیت روستایی ایران گازرسانی شوند.
فراهم شدن امکان صادرات نفت ایران از طریق مکران تا قبل از سال ۹۹
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با اشاره به ساخت پایانه صادراتی جاسک گفت: این پایانه تا قبل از سال ۱۳۹۹ فعال خواهد شد و برای اولین‌بار نفت ایران از طریق مکران صادر می‌شود.
واردات نخستین محموله دام پاکستان با کشتی از چابهار
پایگاه خبری راد: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله دام از پاکستان برای نخستین بار با کشتی وارد منطقه چابهار می‌شود و 2 محموله دیگر هم تا پایان سال وارد خواهد شد.
موافقت شورای اقتصاد با سرمایه گذاری از محل منابع داخلی هما برای خرید ۲۸ فروند هواپیما
پایگاه خبری راد: در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷با درخواست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم موافقت شد.