21:30 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فیشینگ

حمله به کاربران با وعده اینترنت رایگان
نماد برتر- استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی‌ را خالی کنند.
خداحافظی با فیشینگ!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بانکی معتقد است که با اجرای طرح رمز دوم پویا، این امید می‌رود که بحث فیشینگ در نظام بانکی منتفی شود. او همچنین از افزایش مدت زمان اعتبار این رمزها از ۶۰ ثانیه به ۱۲۰ ثانیه نیز خبر داد.
روش‌های افزایش امنیت کارت‌های بانکی
پایگاه خبری راد: با افزایش میزان سوءاستفاده‌ از کارت‌های بانکی، مشتریان می‌توانند با اقدامات امنیتی، از احتمال قربانی‌ شدن در این حملات بکاهند.
نکاتی برای این‌که در دنیای دیجیتال ایمن باشید
پایگاه خبری راد: مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند؛ بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیش‌تر خسارت وارد کنند و این سؤال وجود دارد که اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟
راه‌اندازی افزونه‌ای برای مقابله با فیشینگ‌های بانکی
پایگاه خبری راد: برای حل معضل فیشینگ اخیرا مرکز ماهر یک سامانه ضدفیشینگ را ایجاد کرده که به‌صورت افزونه روی مرورگر نصب شده و به کاربر هشدار لازم را ارایه می‌دهد.
احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
کدام وب‌سایت‌ها نماد اعتماد الکترونیکی دارند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که نماد اعتماد الکترونیکی می‌تواند ضمانتی از سایت‌ها به تعهداتشان باشد، به خریداران توصیه شده که هنگام خرید از طریق اینترنت باید با جست‌وجو در وب‌سایت‌های مورد تایید، از صحت این نماد در وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
 چگونه امنیت حساب‌های کاربری خود را ارتقا دهیم؟
پایگاه خبری راد: کاربران همواره به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.
آخرین خبرها از رمز دوم یک‌بار مصرف
پایگاه خبری راد: استفاده از رمز دوم پویا در یکی از بانک‌ها اجباری شده، اما مشتریان سایر بانک‌ها می‌توانند فعلا از همان رمز دوم ثابت خود استفاده کنند، چراکه این اقدام بر اساس سیاست‌های داخلی بانک مذکور بوده و ربطی به طرح بانک مرکزی ندارد.
همه چیز درباره پدافند سایبری ایران
پایگاه خبری راد: در هم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، ناگزیر ضرورت یک زیرساخت حیاتی امن در فهرست بایدهای سازمان‌ها قرار داده تا شاهد تأثیرگذاری تهدیداتی از جنس سایبری نباشیم. پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات هم بر همین مبنا کلید خورده است.
به این پیام‌ها در واتس‌اپ جواب ندهید!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند به هیچ عنوان به پیام‌های ناشناسی که در واتس‌اپ آنها ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود که پول پرداخت کنند، پاسخ ندهند.
تلاش گوگل برای افزایش سواد رسانه‌ای کاربران از سنین پایین
پایگاه خبری راد: گوگل سعی دارد با توسعه برنامه سواد رسانه‌ای خود، کاربران را از سنین پایین با اخبار کذب و نحوه شناسایی و برخورد با آنها در فضای مجازی آشنا کند.
کلاهبرداری به اسم سازمان هدفمندی یارانه‌ها!
پایگاه خبری راد: دو سایت فیشینگ با هدف کلاهبرداری از مردم با گرفتن اطلاعات هویتی و بانکی افراد سعی در سوء استفاده از آن‌ها دارند.
کاربران واتس‌اپ مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان اعلام کرده‌اند کاربران واتس‌اپ باید مراقب دریافت پیام‌هایی که در آنها لینک‌های آلوده وجود دارد، باشند.
کلاهبرداری از کاربران با حراجی‌های اینترنتی به بهانه اعیاد
پایگاه خبری راد: حراجی‌های اینترنتی به مناسبت اعیاد شعبانیه می‌تواند منجر به سوءاستفاده مجرمان سایبری شود و کاربران فضای مجازی باید با احتیاط نسبت به سایت‌های فیشینگ و توجه به سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، مانع از سرقت اطلاعات و کلاهبرداری شوند.