07:08 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فیشینگ

قبل از اینکه گرفتار فیشینگ شویم، چه کار کنیم؟
نماد برتر- برای جلوگیری از حملات فیشینگ، قبل از کلیک روی سایت، درخصوص صحت وجود آدرس سایت اطمینان حاصل کنید و مراقب شیوه نگارش نام سایت مورد نظر باشید
سایت های جعلی سجام و هشدار شرکت سپرده گذاری مرکزی
نماد برتر- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به سهامداران بازار سرمایه هشدار داد مراقب سایت های جعلی به نام این شرکت باشند.
فیشینگ اطلاعات با تله لوازم‌التحریر ارزان!
نماد برتر- با باز شدن مدارس، کلاهبرداران با موضوع فروش لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت، اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان و خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند.
روش‌های معتبر پرداخت مالیات کدامند؟
نماد برتر- کلاهبرداران اینترنتی این بار طعمه خود را برای کسانی که می‌خواهند مالیات پرداخت کنند، پهن کرده‌اند که در این بین لازم است برای در امان ماندن از نیت سوء استفاده‌گری این افراد با روش‌های معتبر پرداخت مالیات آشنا شد.
چطور می‌توان فروشگاه‌ اینترنتی معتبر را تشخیص داد؟
نماد برتر- مهم‌ترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی، داشتن نماد اعتماد الکترونیک است و البته خریداران نیز باید با جست‌وجو در فهرست وب‌سایت‌های مورد تایید، از صحت «نماد اعتماد الکترونیکی» به نمایش درآمده در وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
دام برای تازه‌واردهای بورس با سجام‌ تقلبی
نماد برتر- رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی سایت تقلبی سجام هشدار داد.
روش‌هایی مقابله با باج‌افزارها
نماد برتر- باج‌افزار نرم‌افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن‌ها قفل‌گذاری می‌کند و برای محافظت در برابر این بدافزارها لازم است نکات امنیتی را رعایت کرده و سازمان‌ها نیز باید یک گروه امنیت سایبری داشته باشند تا اجازه ندهند حملات باج‌افزاری به سیستم‌هایشان آسیب جدی وارد کند.
آدرس‌ سایت‌های کلاهبردار را گزارش دهید
نماد برتر- به گفته مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درصورت مواجهه با سایت‌های کلاهبردار، آدرس URL سایت را در بخش گزارش‌های مردمی پلیس فتا ثبت کنید تا درصورت بررسی و اطمینان از کلاهبردار بودن آن وب‌سایت، از دسترس خارج شود.
کلاهبرداری‌ در پوشش فروش اینترنتی
نماد برتر- با افزایش خریدهای اینترنتی، کلاهبرداری‌های اینترنتی هم افزایش یافته و این موضوع اهمیت رعایت نکات امنیتی را آشکار می‌کند تا کاربران هنگام انجام خریدهای آنلاین متضرر نشوند.
پیامک‌های واریزی که برای کلاهبرداری می‌آیند
نماد برتر- پس از صفحات «فیشینگ» و پیامک‌هایی که با موضوع روز یا به نام یک سامانه می‌رسیدند، در نوعی از کلاهبرداری پیامک‌هایی در شمایل یک پیام واریز مبلغی پول به حساب شما ظاهر می‌شود.
روش‌های پیشگیری از آلودگی به یک باج‌افزار جدید
نماد برتر- باج‌افزار با ouruv۷ در اجراهای مختلف آی‌دی‌های مختلفی برای قربانی تولید می‌کند و با غیرفعال کردن پایگاه داده SQL (زبان استاندارد دستیابی و کنترل پایگاه داده‌ها) و حذف تنظیمات پیش‌فرض، امکان بازیابی اطلاعات را برای قربانی غیرممکن می‌کند. بنابراین لازم است کاربر روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر بگیرد تا روند باج‌گیری برای مهاجم سخت شود.
چالش امنیت رمز عبور حساب‌های اجتماعی
نماد برتر- کم‌دقتی کاربران و عدم فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود دیگران به راحتی به این اکانت‌ها دسترسی داشته و بتوانند برای کاربران دردسر یا مزاحمت ایجاد کنند.
گوگل ایمیل‌های آلوده درباره ویروس کرونا را مسدود می‌کند
نماد برتر- گوگل به تازگی اعلام کرده که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل آلوده به بدافزار و ویروس با عنوان گمراه کننده ویروس کرونا به کاربران جی‌میل جلوگیری کرده است.
پولشویی به شیوه نوین/ گول دیگران را نخورید
نماد برتر- اگر پولی از مبدا نامشخص به حساب شما واریز و در پی آن تماس برای بازگشت پول با شما گرفته شد، حتما مبلغ مورد نظر را پس از ۴۸ ساعت و دقیقا و فقط به همان شماره کارتی که از آن به حساب شما واریز شده است؛ انتقال دهید.
رمز پویا، یکی از عوامل مراجعه مردم به بانکها در این روزها
نماد برتر- عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از افزایش فروش کالاهای تند مصرف و افت شدید فعالیت کسب و کارهای مجازی در بخش‌های دلیوری غذا و سفر طی اسفند ماه خبر داد.