12:45 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ضرورت

حفظ ثبات بازارسرمایه در اولویت باشد
باید به بازارسرمایه به عنوان رکن مهم تامین مالی دولت و بخش خصوصی، بیش از پیش توجه شود و حفظ ثبات آن در دستور کار باشد.
نخستین دوره آموزشی ناشران بورس برگزار شد
اولین دوره آموزشی ناشران بورس و اوراق بهادار تهران با مشارکت ۷۶۲ نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و به میزان ۹۹۶۰ نفر ساعت برگزار شد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
انتقال ۵ درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی۳»
براساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌ها مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» انتقال یابد.
ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان
مدیران بدانند که قیمت گذاری دستوری مانع حفظ منافع و ایجاد رشد از طریق ثبات مالی و صنعتی شرکت های خودرو ساز است و کاهش تولید ناخالص داخلی، رشد نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
لزوم به‌روزرسانی تکنولوژی و تزریق نوآوری در صنعت خودرو
صنعت خودرو کشور نیازمند به‌روزرسانی، تزریق ابزارهای جدید تامین مالی و نوآوری است و این موارد ضرورت امروز این صنعت را تشکیل می‌دهند.
ایجاد تعادل در بازار سرمایه با توسعه فرهنگ سهامداری
پیش نیاز رشد بورس، گسترش فرهنگ‌ سرمایه‌گذاری مبتنی بر شناخت و آگاهی از شرایط اقتصادی در سطح دنیا و کشور است؛ افراد جامعه با شناسایی موقعیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند تصمیمات منطقی جهت حفظ و افزایش سرمایه خود اتخاذ کرده و از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند.
دستورالعملی برای احیای صنایع و پروژه‌های اقتصادی کشور
«دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه در شرف تاسیس»، سرمایه‌های خرد و اندک سرمایه‌گذاران را در پروژه‌های اقتصادی کلان کشور به کار می‌گیرد و افزون بر اینکه توسعه و عمران را در پی دارد، به احیای پروژه‌ها و صنایع نیز می‌انجامد.
پنج تکلیف بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه بانک بورسی
بانک مرکزی با برگزاری مجمع سالانه بانک پاسارگاد به منظور تصویب صورت های مالی سال منتهی به اسفند ۹۹ مشروط به اعمال ۵ تکلیف موافقت کرد.
برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
توسعه مراکز واکسیناسیون توسط شرکت فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از افتتاح ۳ مرکز واکسیناسیون کرونا با مشارکت شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب‌الزمان (عج) در شهر اصفهان خبر داد.
تفاوت قیمت واکسن‌ اسپوتنیک‌ ایرانی با اسپوتنیک‌ جهانی
بعد از گذشت حدود یک ماه از افتتاح خط تولید «انبوه» واکسن روسی کرونا توسط وزیر بهداشت، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگویی اعلام کرد که این خط به درد ایران نمی‌خورد.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
هموار شدن تعیین قیمت خوراک پالایشگاه ها از مسیر بورس
سودآور شدن صنعت پالایشگاهی کشور با تعیین قیمت خوراک از مسیر بورس محقق می شود. این تصمیم نه تنها دیگر مانع رانت می شود بلکه باعث رشد سود شرکت های پالایشی می شود.