22:27 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ضرورت

مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
نگاه مثبت مجلسی‌ها به طرح ساماندهی خودرو
در صورت تصویب و اجرای طرح ساماندهی خودرو ، شاهد توازن در نظام عرضه و تقاضا، خروج بازار از انحصار، رقابتی شدن تولیدات و ارتقای کیفی خواهیم بود.
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.
بهارستان؛ همگام و همراه سازمان بورس برای رونق بازار سرمایه
مجلس شورای اسلامی موظف است سازمان بورس را در مسیر تحقق اهداف اصلی و بنیادی با محور رونق بازار حمایت کند.
ارتقای امنیت معاملات از مسیر احراز هویت الکترونیکی
احراز هویت الکترونیکی، تنها برای یک بار صورت می‌گیرد و مسیر قابل اطمینانی برای ارتقای امنیت معاملات در بازار سرمایه است.
از تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید تا تسهیل و یکپارچه‌سازی رویه‌های احراز هویت
رفع انحصار از طریق تاسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری، نقش به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اصول، مقررات، قوانین و رویه‌ها به‌منظور احراز هویت و تسهیل ارائه خدمات پایه در نهادها و موسسات تحت نظارت در بازار سرمایه دارد.
دریافت اخبار مثبت در بازار سرمایه دور از ذهن نیست
با تشکیل تیم مذاکره کننده و رفع تحریم‌ها، امید برای تعادل قیمت دلار، بیشتر شده و بازگشت ثبات به بازار و احتمال آرامش نسبی در بازار به وجود می آید.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
«صندوق سرمایه‌گذاری وقف»؛ احیاکننده سنتی نیکو
دارایی واقف با «صندوق سرمایه‌گذاری وقف»، برخلاف وقف سنتی، از چرخه اقتصادی خارج نمی‌شود و هر سرمایه‌گذاری حتی با کمترین میزان دارایی می‌تواند به این امر نیکو بپردازد.
شفاف سازی گام اول اعتماد سازی در بازار سرمایه
دستگاه‌های دولتی براساس مأموریتی که دارند باید شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و دارایی‌های مردم را به درستی مدیریت کنند.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.