09:32 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زیرساخت

نگاه امیدوارانه صنایع بورسی به پیمان شانگهای
گام‌های سیاسی همسو با منافع اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت شرکت‌ها و کسب و کارها، از جمله شرکت‌های بورسی منجر شود؛ فرهنگ حسینی، عضویت در پیمان شانگهای را اقدامی همسو با توسعه صنایع بورسی می‌داند و می‌گوید: «هرگونه تسهیل دولت‌های حاضر در پیمان شانگهای در واردات محصولات می‌تواند گام موثری در بهبود صادرات و کسب درآمدهای ارزی به خصوص برای شرکت‌های فعالان در بورس تهران و فرابورس ایران باشد.»
زیرساخت‌های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌آیند
عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
توسعه نهادها و ابزارهای مالی در دست اقدام است
افزایش تعداد نهادهای مالی، تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و همچنین افزایش دسترسی مردم در اقصی نقاط کشور به صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار است.
یک قدم تا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
پس از گذشت بیش از یک سال از آزادسازی سهام عدالت و نامشخص بودن وضعیت جاماندگان سهام عدالت، حال تعیین تکلیف این افراد، رنگ واقعیت به خود گرفته است و جاماندگان در یک قدمی سهامدار شدن قرار گرفته‌اند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
بورس کالا، بهترین مکان برای قیمت گذاری محصولات
در شرایطی که روز گذشته «علی نیکزاد»، نایب رییس مجلس از کاهش دستوری قیمت سیمان به نرخ 25 هزار تومان و فولاد به 10 هزار تومان طی هفته های آینده خبر داد، معاون وزیر صمت بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی صنایع مادری چون سیمان و فولاد را تعیین قیمت این محصولات از طریق بازاری شفاف مانند بورس کالا به جای قیمت گذاری دستوری خواند.
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
فولاد مبارکه بیمارستان تخصصی احداث می کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.
جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط
اجرای دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، ضمن تاثیر مطلوب بر سرمایه گذاری غیر مستقیم، باعث تقویت سامانه های سرمایه گذاری خواهد شد.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.