13:54 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زیرساخت

نگاه دستوری؛ ریشه اصلی فساد در اقتصاد
ریشه اصلی عدم شفافیت و ایجاد فساد در بدنه اقتصاد، وجود نگاه دستوری به بازارها بوده است و تا زمانی که چشم حاکمیت در این خصوص باز نباشد، با این حجم از گستردگی صنایع و اصناف در کشور، کاری از پیش برده نمی‌شود.
با کد بورسی سیمان بخرید
معاملات گواهی سپرده سیمان از روز یکشنبه ۹ آبان ماه با پذیرش ۱۰ انبار شرکت سیمانی در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود تا از این پس خریداران خرد سیمان فقط با در ا ختیار داشتن کد سهامداری از این طریق تامین نیاز کنند.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.
نگاه مثبت مجلسی‌ها به طرح ساماندهی خودرو
در صورت تصویب و اجرای طرح ساماندهی خودرو ، شاهد توازن در نظام عرضه و تقاضا، خروج بازار از انحصار، رقابتی شدن تولیدات و ارتقای کیفی خواهیم بود.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
ایران زمین در فکر توسعه اولین‌ها
بانک ایران زمین در فکر توسعه خدمتی که پایه گذاری آن در کشور به نام خودش به ثبت رسیده است.
به روزرسانی یک زیرساخت‌ مشکل‌ساز شد
اختلال امروز سایت TSETMC مربوط به یکی از به روزرسانی‌های زیرساخت این سامانه بوده که در حال حاضر رفع شده است.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
صنعت و بازار خودرو؛ نیازمند تقویت زیرساخت و اصلاح شیوه‌ها
تولید با کیفیت، داخلی سازی، تقویت بنیه صنعت خودروسازی و اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌ها با طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو امکان‌پذیر خواهد شد.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
حذف موج سواران شرایط غیرشفاف و دستوری
یکی از آفت‌های اقتصاد دستوری، فاصله گرفتن فضای اقتصادی از شرایطی است که در آن به جای اینکه تولید توجیه اقتصادی داشته باشد واسطه‌گران و دلالان در آن جولان می‌دهند.
حمایت مجلس از لغو قیمت گذاری دستوری خودرو
لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو کشور باعث می شود ضمن ایجاد رقابت در صنعت، دست دلالان هم از بازار کوتاه شود.
از تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید تا تسهیل و یکپارچه‌سازی رویه‌های احراز هویت
رفع انحصار از طریق تاسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری، نقش به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اصول، مقررات، قوانین و رویه‌ها به‌منظور احراز هویت و تسهیل ارائه خدمات پایه در نهادها و موسسات تحت نظارت در بازار سرمایه دارد.
هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید با طرح مالیات بر سوداگری
ساختارهای اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌های خرد و کلان به سمت بازار تولید هدایت شوند و تحقق این امر هم نیازمند اعمال قوانین بازدارنده برای جلوگیری از سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی و اجرای طرح مالیات بر سوداگری است.