02:59 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازنشسته

از بازنشسته‌ها خبر دارید؟
پایگاه خبری راد: مسئولان می‌گویند قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها به درستی اجرا شده و تقریبا تمامی افرادی که مشمول قانون نبودند سازمان‌های خود را ترک کرده‌اند، ولی اگر کسی بازنشسته‌ای می‌شناسد که خارج از قانون در حال فعالیت است، خبر دهد!
کارگران ساختمانی در انتظار ورود به لیست مشاغل سخت
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از تلاش برای قرار دادن نام کارگران ساختمانی در لیست مشاغل سخت و زیان آور خبرداد و گفت: افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۵ سال ظلم بزرگی به کارگران ساختمانی است.
جزئیات نخستین قرارداد "نفت در برابر اجرای پروژه"
پایگاه خبری راد: در بند "ی" تبصره ۱ قانون بودجه سال جاری امکان تهاتر نفت با اجرا برای تسویه پول پیمانکار دیده شده و قرارداد تأمین مالی نوسازی نیروگاه ری در هفته جاری بر اساس تبصره مذکور امضا خواهد شد.
پرداخت تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تا آخر خرداد
پایگاه خبری راد: با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، به نظر می‌رسد پکن و غول‌های انرژی این کشور برای بدترین سناریوی ممکن که در آن جنگ سال‌ها ادامه خواهد داشت و روی سیاست تأمین نفت خارجی چین تأثیر می‌گذارد آماده می‌شوند.
تخلف در مورد افزایش حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تخلف دولت در عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شده است.
شروط بازنشستگی قدیمی‌ترها!
پایگاه خبری راد: درحالی که از یک سو ۱۰ درصد نیروگاه‌های حرارتی ایران پا به سن گذاشته و دهه ۴۰،۵۰ و ۶۰ عمر خود را سپری می‌کنند و از سوی دیگر طی سه سال گذشته، ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که قرار است به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق شوند، وزارت نیرو به دلایل مختلف، هم‌چنان برنامه‌ای برای بازنشسته کردن واحدهای قدیمی ندارد.
دفاع از حقوق کارگران تشکل قوی می‌خواهد
پاگاه خبری راد: آمار تأسیس و رشد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شش سال گذشته حاکی از آن است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ بیش از ۱۳ هزار و ۱۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور تشکیل شده که رشد ۶۵ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد.
سال گذشته چقدر شغل حفظ کردیم؟
پایگاه خبری راد: مهترین خبرهای این هفته حوزه کار به پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی،مذاکره با اروپایی‌ها برای اعزام نیروی کار ایرانی، ممنوعیت بازنشستگی اجباری زنان و تشریح برنامه‌های هفته کارگر اختصاص داشت.
اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه‌های آتی
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد است گفت: سال ۹۸ مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم که البته سازوکارها آماده‌اند تا بعد از تصویب در هیئت دولت آن را اجرا کنیم.
چه کسانی بیشترین حقوق را می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی یک وب‌سایت استخدامی از حدود ۴۰۰۰۰ نفر از شاغلان تمام‌وقت استان تهران در سال ۱۳۹۷ متوسط درآمد کارشناسان، ۲.۸ میلیون تومان و مدیران ارشد ۶.۲ میلیون تومان بوده است.
چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه باید تمامی پرداخت‌های حقوقی در فروردین ماه به همراه ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق انجام می‌شد، برخی دستگاه‌ها در این رابطه اقدام نکردند و ظاهرا دستگاه‌ها باید در این‌باره توضیح دهند.
حقوق پارسالی نگیرید!
پایگاه خبری راد: با اعلام صریح رییس سازمان برنامه و بودجه، درباره تامین و تخصیص منابع برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان، تمامی آن‌ها از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در فروردین‌ماه برخوردار می‌شوند.
افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محسوب شود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که در ماه جاری باید برای همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما ۴۰۰ هزار تومان افزایش محسوب شود.
قوانین کارمندی از بلاتکلیفی درآمد
پایگاه خبری راد: سرانجام بعد از ۱۱ سال اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری که وضعیت شغلی و حقوقی کارمندان و بازنشستگان را مورد توجه قرار می‌دهد، این قانون به صورت دائمی درآمد و برای اجرا ابلاغ شد.
میزان مالیات بر حقوق ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، سقف معافیت مالیاتی حقوق بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم سالانه ۳۳ میلیون تومان است.