06:39 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اصلاح

سبزی «وزمین» در روزهای سرخی بازار
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛ گویا ایران زمینی ها برای جدا کردن خود از این جریان منفی، برنامه ریزی‌های ویژه ای کرده اند.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.
«سغدیر» رکورد زد!
نماد برتر- سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با نماد «سغدیر» تنها پس از گذشت 3 روز از عرضه اولیه؛ منفی شد.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
سبزی «وزمین» در آبان ماه 3 برابر قرمزی
نماد برتر - بانک ایران زمین در 20 روز کاری بازار سرمایه در آبان ماه تنها 5 روز قرمزی را تجربه کرده است.
سبد میدکو خالی از بورس
نماد برتر- در بررسی صورت‌های مالی میدکو آن چه بیش از همه به چشم می‌آید، حجم سنگین بدهی‌های جاری و نسبت بدهی بسیار نامطلوب است.
پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره " ثشاهد " از سود انباشته
هیات مدیره شرکت شاهد به مجمع پیشنهاد افزایش سرمایه داد.
تغییر نام شرکت سرمایه گذاری ایرانیان
شرکت " گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان "با نماد پترول به شرکت" گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس " تغییر نام داد
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
لزوم پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد و موانع موجود
وجود ابهامات در فضای بین المللی خارجی و وجود غیر متخصصان در فضای داخلی اقصاد، مهمترین موانع در پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد کشور هستند.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
اعتقاد راسخ "بهارستان" به اصلاح نظام "میرداماد"
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروزرسانی قوانین با هدف بهبود اوضاع نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.