03:46 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اصلاح

ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۰ تا برنامه‌های پیش‌روی مرکز مبارزه با پولشویی در ۱۴۰۱
نماد برتر- رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و همچین برنامه‌های آتی این مدیریت در سال پیش‌رو را تشریح کرد.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
 ۱۷ شرکت در صف عرضه اولیه!
نماد برتر - گویا عرضه های اولیه ضعیف و بازار خراب کن قرار است همچنان با قدرت خودنمایی کنند!
بازگشت «وزمین» به مدار سبز
نماد برتر - پس از اصلاحی اندک در شاخص نماد «وزمین»؛ نمودارها از بازگشت به موقع این سهم به مدار صعودی خبر می دهند.
توافق واقعیتی مؤثر بر اقتصاد
نماد برتر- مجلس امیدوار است در این دوره از مذاکرات برجامی توافقی مؤثر و با ثبات رقم بخورد تا به دنبال آن تغییر و تحول واقعی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور صورت پذیرد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
تأسیس ۲ اداره جدید و تعلیق ۵ ماده حاکمیت شرکتی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی دو اداره جدید در معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران تحت عنوان اداره «میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران» و اداره «نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» موافقت کرد و همچنین اعمال حدود ۵ ماده حاکمیت شرکتی تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
«وزمین» آماده اصلاح پایان سال!
نماد برتر - پس از گذشتن از بهمنی سبز، حالا سهامداران بانک ایران زمین چشم انتظار اصلاحی اندک برای ورود به سال 1401 هستند.
بورس باز هم اصلاح می کند؟
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که حداکثر افتی که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان برای بازار سرمایه در نظر گرفت، به طور متوسط پنج تا ۱۰ درصد است.
اهداف برنامه توسعه باید واقعی باشد نه امید و آرزو دولت‌ها
نماد برتر- یکسری تغییرات و اصلاحات در برنامه توسعه هفتم باید اعمال شود که یکی از این اصلاحات، برخورداری برنامه هفتم توسعه از چارچوب‌های کلان اقتصادی و در نظرگرفتن امکان تحقق اهداف است زیرا بسیاری از آنچه امروز نیاز اقتصاد کشور است چیزی فراتر از امید و آرزوی دولتمردان و برنامه‌ریزان اقتصادی است.
حمایت از بازار سرمایه و اصلاح بازار پول معطل دولت‌مردان
نماد برتر- در جریان جابه‌جایی دولت‌ها تغییراتی در روح و اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌شود بنابراین اگر برنامه‌ها به نتایج مطلوبی نرسند دلیلی ندارد جز آنکه از نظر کمی و اراده در اجرا دچار مشکل بوده، به عنوان مثال بسیاری از برنامه‌ها برای حمایت از بازار سرمایه یا اصلاح نظام پولی_ بانکی به همین دلیل بر زمین مانده و اجرایی نشده است.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.