17:32 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نیروگاه

اعمال محدودیت در فعالیت رمز ارزها تا پایان دوران گرمای هوا
رمز ارزهایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت ها خاموش خواهند ماند.
فقط یک عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی
هیدروکربن سبک حاصل از برش دوم میعانات گازی پارس جنوبی با کد ۳۵۱۳۸۰۱۵۳ شرکت پتروپالایش نیک یزد در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.
اصلاح اقتصاد برق، راه‌حل برون‌رفت از مشکلات این صنعت
راه حل برون رفت صنعت برق از مشکلات حاضر در گروی، اصلاح قیمت برق و استفاده از سازوکارهای شفاف بازار سرمایه برای کشف قیمت واقعی برق جهت ارائه سیگنال های قیمتی مناسب به سرمایه گذاران است.
پیشتازی سهام شرکت های کوچک در نخستین ماه تابستان
برچیده شدن صف‌های فروش در هفته‌های اخیر، رشد شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش معاملات رقم زده که این موضوع گویای رونق و نقدشوندگی معاملات بازار سهام است.
قیمت‌گذاری دستوری ، عامل نابودی صنعت برق
حجم بالای بدهی های صنعت برق به بانک‌ها در کنار مطالبات شرکت های نیروگاهی بخش خصوصی از وزارت نیرو، زیان انباشته ناشی از قیمت گذاری دستوری و محدودیت در صادرات، صنعت برق کشور را به نابودی می‌کشاند.
چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
فروش ۷۲۵ هزار کیلووات ساعت برق روی تابلوی برق بورس انرژی
در جلسه معاملاتی امروز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۷۲۵ هزار کیلووات ساعت برق توسط چند شرکت برقی عرضه می شود.
۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی مجوز احداث نیروگاه را گرفتند
مدیر عامل شرکت برق حرارتی از صدور مجوز بیش از ۱۰.۵ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه توسط ۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی خبر داد.
زمان افزایش سرمایه ۲۵۰ و ۱۱۰ درصدی
۱۶ شرکت و دو بانک، زمان برگزاری مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده را برای تصویب صورت های مالی، انتخاب اعضا، افزایش سرمایه و ... اعلام کردند.
دادوستد بیش از ۲۳ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی امروز نیز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۱۹۰ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‌ تولید برق پرند مپنا و نیروگاه رود شور –شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر برای دوره تحویل ماهانه مرداد ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.
توضیحی جالب درباره قیمت‌گذاری انرژی با استناد به قبض برق علی کریمی
عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی با اشاره به انتشار قبض برق ۴.۶ میلیون تومانی بازیکن سابق ملی فوتبال، درباره شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران توضیحی جالب ارائه کرد.
عملیات بازارگردانی یکساله سهم بازار پایه ای از فردا آغاز می شود
عملیات بازارگردانی یکساله سهام شرکت فرابورسی با دامنه مظنه یک درصد کمتر از دامنه مجاز نوسان قیمت در تابلو زرد بازار پایه از فردا آغاز می شود.
تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است
سال گذشته نیروگاه برقآبی حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرده بود، در حالی که اکنون این نیروگاه ها امکان تولید بیش از سه هزار مگاوات برق را ندارند.