12:20 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خسروتاج

مافیای واردات خودرو دستگیر شد یا نشد!؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه روز گذشته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بازداشت تعدادی از افراد دخیل در پرونده واردات غیرقانونی خودرو خبر داده بود اما رییس سازمان توسعه تجارت این موضوع را تکذیب کرد. در این شرایط ابهامات در این زمینه ادامه دارد.
 متخلفان واردات خودرو هنوز اعلام نشده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: شرکت‌های متخلف در ثبت سفارش واردات ۶۴۰۰ دستگاه خودرو هنوز از سوی دستگاه‌های مربوطه اعلام نشده و عوامل آن دستگیر نشده‌اند.
دو روایت متناقض از تخلفی واحد!
پایگاه خبری راد: پرونده واردات غیرقانونی چند هزار دستگاه خودرو با اطلاعیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از ترخیص این خودروها از گمرک، وارد مرحله جدیدی شده و ابهامات این پرونده را تشدید کرده است.
واردات ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک
پایگاه خبری راد: طبق آمار و جزئیات منتشر شده از سوی مسئولان تجارت خارجی سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیارد دلار کالای ممنوعه به کشور وارد شده که بخشی از آن سهم ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک است.
احتمال معافیت صادرکنندگان خصوصی از ورود ارز به نیما
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر در ستاد اقتصادی دولت موضوع ۲۰ درصد گروه‌های کالایی که خارج از محصولات پتروشیمی و معدنی بوده و الزامی برای وارد کردن ارز حاصل از صادرات این بخش به سامانه نیما وجود ندارد، مطرح است و باید بررسی شود که اگر ارز صادراتی این گروه از کالاها در بازار آزاد عرضه و مبادله شود، چه میزان برروی نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.
متخلفان نظاره‌گر دعوای مسوولان!
پایگاه خبری راد: در حالیکه وقوع تخلف در روند واردات خودرو تایید شده، مناقشه دو سازمان مسوول در رابطه با هک شدن یا نشدن سایت وزارت صنعت، اصل موضوع را به حاشیه برده است؛ در حالیکه فارغ از روش تخلف، این اصل تخلف است که اتفاق افتاده و باید عوامل آن معرفی و با آن‌ها برخورد شود.
چه کسانی غیرقانونی خودرو وارد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اظهار کرد که "سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است". در این شرایط این سوال مطرح است که چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟
لیست کالاهای وارداتی با ارز صادرات به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: برای اینکه صادرکنندگان بتوانند ارز حاصل از صادرات را برای واردات به فعالان این بخش اختصاص دهند، لیستی تهیه شده که به زودی اعلام می‌شود.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
رسیدگی به مصیبت "کوله‌بران" چه شد؟
پایگاه خبری راد: وزیر کشور از حل مشکل کوله‌بران در هفته گذشته خبر داده بود اما به نظر می‌رسد هنوز اقدامی موثر دراین باره صورت نگرفته است.
ایرانی‌ها ارز خود را برای واردات چه کالاهایی می‌دهند؟
پایگاه خبری راد: آمارهای رسمی ارائه شده گویای آن است که ۵۸.۴ درصد از واردات سال گذشته به کالاهای واسطه‌ای مربوط بوده است.
ثبت سفارش نامتعارف ۶۴۸۱ خودرو به کشور چگونه اتفاق افتاد؟
پایگاه خبری راد: گمرک ایران با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام اینکه «تمام خودروهای وارداتی به کشور طی سال ۹۶، دارای مجوز ثبت‌سفارش معتبر بوده‌اند»، رسما این سازمان را از تخلفات احتمالی رخ داده در ثبت‌سفارش خودروهای موردنظر مبرا دانست.
قول رییس سازمان توسعه تجارت به کسبه بانه
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بازاریان بانه‌یی و دیدگاه های آنان پیرامون اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی را با امانت داری و نظر مساعد به مسئولان وزارت کشور منتقل می کنیم و به بازاریان اطمینان می دهم دولت منافع ملی را توأم با منافع مرزنشینان تدوین خواهد کرد.
تجار اختلافات خود را کجا ببرند؟
پایگاه خبری راد: سازمان توسعه تجارت و مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران به امضا تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری‌های مشترک پرداختند.
واردات غیر قانونی و دعوا بر سر تعداد!
پایگاه خبری راد: تخلف در واردات هزاران خودروی خارجی در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش ظاهرا به امری پذیرفته تبدیل شده است، با این وجود هنوز درباره‌ تعداد این خودروها ابهام وجود دارد.