05:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خسروتاج

کالاهای اساسی لیست جدیدی ندارد/ افزودن کالا به شرط تنظیم بازار
پایگاه خبری راد: در حالی که برخی رسانه‌ها از انتشار لیست جدید کالاهای اساسی خبر داده‌اند، رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: فهرست منتشر شده که شامل 25 کالای اساسی است، تغییری نمی‌کند و فقط کالاهایی در همان گروه‌ها مشخص شده از سوی وزارتخانه‌ها و به شرط تنظیم بازار به این لیست می‌تواند، اضافه شود.
تعیین تکلیف مابه‌التفاوت ارزی و معافیت های آن+ مصوبه
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از ابلاغ مصوبه جدید دولت برای تعیین تکلیف کالاهای وارداتی در خصوص پرداخت مابه التفاوت ارزی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز هیات وزیران مواد اولیه وارداتی قطعات و ملزومات موردنیاز که محصول نهایی آن با نرخ ارز رسمی قیمت‌گذاری می‌شود و مواد اولیه دارو، تجهیزات پزشکی و قطعات لوازم یدکی و ملزومات آن به تشخیص وزارتخانه‌های ذیربط از پرداخت مابه التفاوت معاف هستند.
آخرین خبرها از شرایط پرداخت مابه‌التفاوت ارزی/ استثنا برای کالاهای فسادپذیر
پایگاه خبری راد: چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی و اینکه چه کالاهایی مشمول و چه کالاهایی از آن معاف می‌شوند، طی یکی - دو روز آینده تصویب و ابلاغ می‌شود اما به غیر از تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت قسطی و معافیت‌ ان در برخی کالاها، ‌ پیش‌بینی شده گمرک، کالاهای فسادپذیر را با اخذ تعهد از واردکنندگان ترخیص کند.
کدام خودروها از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: خودروهایی که تا پیش از 22 فروردین امسال وارد شده‌اند، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی نمی‌شوند اما همه خودروها و قطعات منفصله خودرو که در ماه‌های گذشته با ارز دولتی وارد شده‌اند، باید مابه‌التفاوت ارزی پرداخت کنند، چراکه نباید در این زمینه رانتی به وجود آید.
جزئیات توزیع کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: واردات کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی تا پایان فروردین ماه سال ۹۸، مهم‌ترین مطلبی بود که رئیس جمهوری در گفت و گوی زنده با مردم در میان گذاشت و این اطمینان را داد که سیاست دولت حداقل در مورد کالاهای اساسی هیچ تغییری نخواهد کرد و دیگر نیازی نیست مردم برای خرید کالاهای اساسی به فروشگاه‌ها بروند و خریدهای کلان کنند.
دلار ٤٤٠٠ تومانی به موبایل تعلق نمی گیرد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات موبایل با ارز ۴۴٠٠ تومانی ممکن نیست، اعلام کرد: واردکنندگان موبایل می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین کنند.
جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز از نمایشگاه‌ها تکذیب شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران برخی اخبار درباره جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز وارداتی از سطح نمایشگاه‌های اتومبیل تهران را، تکذیب کرد.
ارز حاصل از صادرات ۴۶۰ کالا به سامانه نیما می‌رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که برای جلوگیری از احتکار مواد اولیه، مقرر شد ارز حاصل از ۴۶۰ قلم کالای صادراتی بدون توجه به شخص یا نهاد صادرکننده، به سامانه نیما تحویل داده شود.
پاسخ شریعتمداری به تخلفات واردات خودرو و عدم شفافیت
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تخلفات واردات خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت.
لیست کامل تخلفات ثبت سفارش خودرو در سال گذشته
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید ثبت سفارش خودرو در سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت (نعمت زاده) متوقف شده که این دستور غیر قانونی بوده است. وی همچنین فهرست کامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو را اعلام کرد.
اسناد رسمی سر از تلویزیون در آورد!
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی چند ماه پس از درخواست افکار عمومی و کارشناسان برای معرفی شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو، اقدام به انتشار نام این شرکتها کرد که این لیست به جای انتشار رسمی در سایت این وزراتخانه، از فضای مجازی یکی از برنامه‌های تلویزیونی سر در آورد.
پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی مواد غیرنفتی برای سال ۹۷
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هر میزان که آزادی برای فعالان اقتصادی در کشور ایجاد شود، میزان مشارکت آنها برای توسعه اقتصادی بیشتر می‌شود، گفت: امسال رشد ۳۰ درصدی در حوزه صادرات مواد غیرنفتی پیش‌بینی می‌شود.
پرونده چند ماهه، دو هفته‌ای به نتیجه رسید
پایگاه خبری راد: با فرمان رییس‌جمهوری به سه وزارتخانه، دستور برخورد با مافیای خودرو که اقدام به واردات غیرقانونی بیش از ۶۴۰۰ دستگاه خودرو کرده بودند، صادر شد. این در حالی است که چند ماهی بود پرونده این تخلف باز مانده بود.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
تصمیمات خلق‌الساعه دلیل معامله نشدن گواهی صادراتی ارز در بورس
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است عدم اتفاق نظر کارشناسان درباره معامله گواهی صادراتی یورو و دلار در بورس سبب شد این اتفاق رخ ندهد. او می‌گوید عدم استفاده از خرد جمعی در این مواقع منجر به اخذ تصمیماتی خلق‌الساعه شده است.