22:24 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گاز

قیمت طلا با کاهش، به ۱۹۱۹ دلار رسید
نماد برتر- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۷۳ سنت رسید.
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.
هیات مدیره جدید "تاپیکو" تعیین شد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
قیمت‌گذاری دستوری را حذف کنید!
نماد برتر - منتقدان آزادسازی قیمت اوره ادعا دارند اوره به برزیل صادر و در به جای آن، نهاده های دامی وارد کشور می شود.
نگاهی به چرخه تجاری بازار کامودیتی‌ها در سال جدید
نماد برتر- سال مالی جدید برای بسیاری از شرکت‌های بازار سهام در حالی شروع شده است که بازارهای جهانی در آخرین هفته سه ماهه اول سال هستند و پیش‌بینی‌های جهانی پس از گذشت قریب به سه ماه از تحولات کم سابقه، کم کم سمت‌وسوی خود را پیدا می کنند.
نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در جا‌های مختلف است قیمت نفت می‌تواند اندکی کاهش پیدا کند، اما به اندازه کاهش قیمت در سال ۹۳، ۹۴ نخواهد شد.
چرا پوتین خواهان اوکراین است
نماد برتر- در این بخش چند پارامتر مهم را می‌خوانید که چرا روسیه و ناتو برای اوکراین دندان تیز کرده‌اند.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه بیش از ۷۹ هزار و ۳۸۶ تن فرآورده هیدروکربوری است.
سودآوری پالایش ها با حرکت قطار نرخ نفت
نماد برتر- محمد باقر خادمی کارشناس بازار‌سرمایه، اظهار کرد: با توجه به شرایط پر التهاب جنگ اوکراین و روسیه، می‌توان تاثیری کوتاه مدت را برای بازارسرمایه و بازارجهانی نفت قائل شد چراکه این اتفاق، در رشد نرخ نفت و گاز نیز تأثیر بسزایی در آینده خواهد داشت و در این راستا نیز می‌تواند برای صنایع پتروشیمی و پالایشی، اثرات مثبتی را پیش‌بینی کرد.
بورس انرژی ایران میزبان عرضه انواع فرآورده هیدروکربوری
نماد برتر- بورس انرژی ایران دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه بیش از ۲۳۴ هزار و ۵۴ تن فرآورده هیدروکربوری است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.