17:51 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چشم

حذف ارز ترجیحی؛ خبری مثبت برای سهام شرکت‌های بورسی
نماد برتر- به طور معمول حذف ارز ترجیحی از صنایع به عنوان خبری مثبت برای صنایع مربوطه تلقی می شود، دلیل آن هم این است که روند تولید و فروش شرکت‌ها افزایش پیدا می کند و آنها دیگر درگیر دریافت ارز و خرید ماده اولیه از طریق آن ارز نخواهند شد.
وضعیت بازار "چفیبر" قرمز شد
نماد برتر- چفبیر" برای نجات خود از این مخمصه باید راه چاره‌ای بیندیشد تا بیش از این سهامداران ضرر سنگینی را متحمل نشوند.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
افزایش حجم و ارزش معاملات بورس تهران
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۸ اسفند، نسبت به هفته منتهی به ۱۱ اسفند ماه افزایشی شد؛ همچنین، شاخص کل بورس نیز افزایش ۵.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.
قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
«وزمین» آماده اصلاح پایان سال!
نماد برتر - پس از گذشتن از بهمنی سبز، حالا سهامداران بانک ایران زمین چشم انتظار اصلاحی اندک برای ورود به سال 1401 هستند.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
حمایت از بازار سرمایه و اصلاح بازار پول معطل دولت‌مردان
نماد برتر- در جریان جابه‌جایی دولت‌ها تغییراتی در روح و اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌شود بنابراین اگر برنامه‌ها به نتایج مطلوبی نرسند دلیلی ندارد جز آنکه از نظر کمی و اراده در اجرا دچار مشکل بوده، به عنوان مثال بسیاری از برنامه‌ها برای حمایت از بازار سرمایه یا اصلاح نظام پولی_ بانکی به همین دلیل بر زمین مانده و اجرایی نشده است.
جهت فروش صنایع تا پایان سال
نماد برتر- مطابق گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال صنایع بورسی در ۹ ماهه سال جاری در مبلغ «درآمدهای عملیاتی فروش» در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده‌ که انتظار می‌رود این حرکت تا پایان سال ادامه پیدا کند.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
کاهش 230 هزار تنی تولید در «هرمز»/صادرات افزایش یافت!
نماد برتر - در ۸ ماهه سال جاری صادرات فولاد هرمزگان ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
برگزاری نمایشگاه میلیاردی با کدام توجیه اقتصادی!
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه همچنان سرمایه مردم را می سوزاند؛ گویا بازی جدید وزارت اقتصاد و سازمان بورس با احساسات و شعور مردم در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه؛ دنبال چیز دیگری است.
سبد میدکو خالی از بورس
نماد برتر- در بررسی صورت‌های مالی میدکو آن چه بیش از همه به چشم می‌آید، حجم سنگین بدهی‌های جاری و نسبت بدهی بسیار نامطلوب است.