22:14 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زباله

اجاره بها نباید بیش از ۳۰ درصد از سبد خانوار را به خود اختصاص دهد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اجاره بها نباید بیش از ۳۰ درصد سبد خانوار را به خود اختصاص دهد پیشنهاد داد کارگروهی زیر نظر وزارت راه برای رصد وضعیت بازار مسکن و جلوگیری از نرخ‌های کاذب تشکیل شود.
رشد ۶۰ درصدی صادرات اتصالات نانویی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه پلیمر با تولید انبوه نانو پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر توانست در سال گذشته ۶۰ درصد رشد در صادرات این محصولات ایجاد کند.
چگونه اعلان‌های اینستاگرام را حذف کنیم؟
پایگاه خبری راد: حذف و پاک کردن اعلان (نوتیفیکیشن) های اینستاگرامی به کاربران این امکان را می‌دهد تا محیط پروفایل خود را خلوت کرده و از مشاهده مواردی که قبلاً آنها را مشاهده کرده اند، جلوگیری کنند.
خودروی برقی و مشکلی به نام رسانه ها
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو بر این باورند که برخی جریان سازی‌های رسانه‌ای در جهان علیه خودروهای برقی و الکتریکی وجود دارد که مانع توسعه سریع آن می‌شود.
محصولات نانویی که غریبه بازارهای داخلی هستند/تولید ۵۸۵ محصول از سوی ۲۱۲ شرکت فناور
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۲۱۲ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو تشکیل شده است که بسیاری از آنها محصولاتی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند که به گفته فعالان این عرصه به دلیل آشنا نبودن جامعه با این محصولات دانش‌بنیان، در بازارهای داخلی با اقبال مواجه نشدند، ولی بسیاری از آنها به بازارهای جهانی عرضه شدند.
چالش مجازیِ جمع‌آوری زباله‌های واقعی
پایگاه خبری راد: به تازگی اقدامی در شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا کاربران گامی برای پاکسازی محیط زیست از زباله بردارند.
پیمانکاران مدیریت پسماند مافیا شده‌اند/ استفاده از کودکان و مهاجران افغان
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران با بیان اینکه بازار فروش پسماند بازیافتی به صنعتگران بازار شفافی نیست و مافیا دارد، از کمبود مواد اولیه در کارخانه‌های بازیافتی خبر داد و گفت که پیمانکاران شهرداری که مسئولیت مدیریت پسماند را در مناطق مختلف به عهده می‌گیرند، نیروی کارشان را از بین کودکان کار و مهاجران افغان انتخاب می‌کنند.
ربات‌های تمیزکننده واگن‌های قطار
پایگاه خبری راد: پروژه ساخت ربات‌های تمیزکننده واگن‌های قطار و پهپاد، دو پروژه جدید دانشگاه هریوت وات اسکاتلند هستند.
استعفای دسته جمعی مدیران در واکنش به فاجعه مرگبار
پایگاه خبری راد: مدیرعامل و چندین مدیر ارشد شرکت برزیلی معدنی سنگ آهن واله در پی شکسته شدن یک سد معدن در ژانویه که صدها کشته بر جای گذاشت، از مقام خود استعفا کردند.
"هوشمندسازی شهرها" راه‌حل توسعه شهری در دنیای مدرن
پایگاه خبری راد: به هنگام صحبت درباره تحولات شهری، معمولا ذهن‌ها به سمت مگاشهرهای بزرگ همچون شانگهای، دبی یا هنگ کنگ معطوف می‌شود یا به هنگام صحبت در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سان‌فرانسیسکو و منطقه سیلیکون‌ولی به ذهن می‌رسند اما واقعیت این است که شهرهای پیش‌رو در این انقلابِ رو به رشد شهری اغلب غیرمنتظره هستند.
تحویل اولین محموله کامیون های برقی
پایگاه خبری راد: این شرکت اولین کامیون تمام الکتریکی خود را تحویل به خریداران تحویل داد.
فیلتر سیگار ۳۰۰۰ ماده خظرناک دارد
پایگاه خبری راد: در فیلتر سیگار بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماده خطرناک اعم از فلزات سنگین وجود دارد که می‌تواند حیات انسان و حیوان را تهدید کند.
افتتاح پروژه سرزمین پرواز
پایگاه خبری راد: عصر امروز سرزمین پرواز که سایت تیوپ‌سواری چهار فصل است، افتتاح شد.
رؤیای سعودی‌ها برای تولید انرژی پاک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، رؤیای تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه انرژی تجدیدپذیر را در سر می‌پروراند.
افزایش بازیافت قراضه آلومینیوم و مس چینی
پایگاه خبری راد: چین با وجود کاهش شدید واردات قراضه‌های غیرآهنی در سال ۲۰۱۸، آلومینیوم و مس بیشتری در مقایسه با یک سال قبل بازیافت کرد.