02:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دادفر

احیای شورای سیاست‌گذاری خودرو در غیاب نماینده انجمن واردکنندگان
پایگاه خبری راد: شورای سیاست‌گذاری خودرو قطعه گمشده پازل صنعت خودرو در کشور است. درحالی‌که ضرورت تشکیل جلسات این شورا بیش‌از پیش احساس می‌شود، هنوز خبری از برگزاری منظم جلسات با حضور فعالان این صنعت به گوش نمی‌رسد.
پیش بینی در آمد دولت از محل خودروهای ترخیص نشده در بودجه 98
پایگاه خبری راد: میلیاردها دلار ارز کشور صرف واردات قطعات خودروهایی با مشخصات فنی نه‎چندان به‎روز، مصرف سوخت بالا و ایمنی پایین می‎شود
نابود کردن شرکت های واردکننده خودروساز در جریان است!
پایگاه خبری راد: توازن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به این دلیل بهم زده شد که زمینه افزایش قیمت خودروهای داخلی به وجود آید البته پیش بینی و محاسبات آقایان درست از آب در نیامد و به ناگاه خودرو در لیست اولیه تحریم آمریکا قرار گرفت و بازار خودروهای وارداتی و داخلی به طور کل دچار نابسامانی و آشفتگی غیرقابل کنترلی شد.
آزادی خودروهای دپو شده نیازمند امضای رییس جمهور
پایگاه خبری راد: دستورالعمل ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک تدوین و در انتظار دریافت تاییدیه وزیر صمت از رئیس جمهوری و ابلاغ است.
 تاکنون هیچ خودرویی از گمرکات ترخیص نشده است
پایگاه خبری راد: ارائه وعده هایی در خصوص ترخیص خودروهای متوقف در گمرک و عمل نکردن به وعده ها در وضعیت کنونی واردکنندگان، تکنیکی برای جلوگیری از فعالیت و از بین بردن و ریشه کنی واردکنندگان خودرو در کشور است.
انتصاب اعضای جدید هیات عامل بانک ایران زمین
پایگاه خبری راد: با صدور احکام جداگانه ای توسط عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، معاونت حقوقی و وصول مطالبات، معاونت اعتبارات بانکداری شرکتی و بین الملل و رئیس اداره امنیت اطلاعات منصوب شدند.
ضرورت توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان/صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در دیدار با مدیر فن‌بازار منطقه‌ای استان البرز بر حمایت و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نقش آنها در بهبود اوضاع اقتصادی تاکید کرد و افزود: صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته نشان می‌دهد که این بخش به عنوان موتور محرکه توسعه کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
تجاری‌سازی 12 اختراع توسط پژوهشگاه مواد و انرژی
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مرکز رشد این پژوهشگاه در راستای فعال کردن ظرفیت‌ها برای استفاده حداکثری از زیرساخت‌های فیزیکی و حمایتی مناسب برای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد اقداماتی انجام داده است.
تدوین برنامه راه‌اندازی کلینیک کسب‌وکار در پژوهشگاه مواد
پایگاه خبری راد: برنامه راه‌اندازی کلینیک کسب و کار مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تهیه شد.
ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو/نام برخی شرکت‌ها نیامده
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به انتشار لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیر قانونی خودرو با استقبال از این اقدام خواستار برخورد شدید با شرکتهای متخلف شد. وی همچنین اظهار کرد که به نظر می‌رسد نام برخی شرکتهای متخلف در این لیست وجود ندارد.
قیمت خودرو ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب دارد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای وارداتی در بازار به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب دارد.
برای خرید خودرو کمی صبوری کنید
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران به مردم توصیه کرد تا برای خرید خودرو خارجی و وارداتی کمی صبوری کنند.
برای خرید خودرو کمی دست نگه دارید
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یکی از موثرترین راه ها برای مدیریت بازار خودرو و اعتراض به روند فعلی افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار را، نخریدن دانست.
بازگشت به حواله های مدت دار خرید خودرو و خودروی کوپنی
پایگاه خبری راد: نتیجه تصمیمات دولت در سال 96؛ انحصار، بازار دولتی، تصمیمات بدون مطالعه، ایجاد فساد، عمل کردن بر عکس خواسته مردم، تشدد آرا و نوسان در بازار ارز و خودرو بود.
۵۰ نفر از واردکنندگان خودرو فراری هستند
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: تا پیش از این ما ۵۴۰ عضو در انجمن داشتیم که نزدیک به ۳۰۰ شرکت اکنون بیکار شده‌اند و نزدیک به ۵۰ نفر هم داریم که به دلیل چک‌های برگشتی و تعهدات فراری شده‌اند. مسبب این اتفاق همین بخشنامه‌های غیراصولی و غیرکار‌شناسی بوده است.