23:57 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنولوژی

۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
ارتقای امنیت معاملات از مسیر احراز هویت الکترونیکی
احراز هویت الکترونیکی، تنها برای یک بار صورت می‌گیرد و مسیر قابل اطمینانی برای ارتقای امنیت معاملات در بازار سرمایه است.
از تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید تا تسهیل و یکپارچه‌سازی رویه‌های احراز هویت
رفع انحصار از طریق تاسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری، نقش به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اصول، مقررات، قوانین و رویه‌ها به‌منظور احراز هویت و تسهیل ارائه خدمات پایه در نهادها و موسسات تحت نظارت در بازار سرمایه دارد.
پرونده ایران به شورای امنیت نمی‌رود
پیام واضح عضویت در پیمان "شانگهای"، این است که به احتمال زیاد پرونده ایران به شورای امنیت نخواهد رفت.
فولاد مبارکه بیمارستان تخصصی احداث می کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
افزایش سود ۵۰ میلیاردی "بوعلی" با برج صنعت پتروشیمی ایران
عظیم‌ترین برج صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصین داخل کشور طراحی و ساخته شده، جهت نصب در واحد پارازایلین وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد.
لزوم به‌روزرسانی تکنولوژی و تزریق نوآوری در صنعت خودرو
صنعت خودرو کشور نیازمند به‌روزرسانی، تزریق ابزارهای جدید تامین مالی و نوآوری است و این موارد ضرورت امروز این صنعت را تشکیل می‌دهند.
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
تسهیل روند اعطای مجوزها در بازار سرمایه
تسریع و تسهیل صدور مجوزها یکی از مطالبات بحق فعالان بازار سرمایه است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد رونق‌گرفتن آن هستیم؛ اگرچه هنوز هم بسیاری از درخواست‌ها در صف صدور مجوز قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه صدور مجوز و تعدیل سخت‌گیری‌ها صورت گرفته که به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.
آشنایی با ۷ پلتفرم تأمین مالی جمعی برتر جهان
تأمین مالی جمعی از سال ۱۹۹۷ و با ابتکار گروه راک انگلیسی آغاز شد و اکنون پلتفرم‌های گوناگونی در تلاش هستند با استفاده از روش‌های بازاریابی مانند روابط عمومی، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کاربر را به سوی این صفحه‌ها هدایت کنند. در میان پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی، هفت پلتفرم با شعارهای مشخص، مدعی هستند در این زمینه بهترین هستند.
یکپارچه‌­سازی و نظارت بر اطلاعات سرمایه‌­گذارانِ بازار سرمایه
اطلاعات مربوط به مشتریان و سرمایه­ گذاران در بخش­ ها و بازارهای مختلف (اوراق بهادار، کالا و صندوق­ ها) با هدف جلوگیری از بروز مشکلات و چالش های نهاد ناظر متمرکز و یکپارچه می شود.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.