19:45 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولیدکننده

از پیش‌بینی پذیری اقتصادی تا رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری
پیش‌بینی پذیری اقتصاد، زنجیره به‌هم پیوسته‌ای از عوامل و مؤلفه‌های متعدد است که از طریق آن بازارها می‌توانند افزون بر رسیدن به ثبات بیشتر، توسعه یابند و بازیگران این بازارها نیز با داشتن چشم‌انداز روشن، با آسودگی وارد بازار شوند و به اهداف سرمایه‌گذاری خود برسند.
فاصله زمانی ثبت سفارش تا تحویل کالا؛ دلیل اختلاف نرخ فروش اوره صادراتی
فاصله زمانی ثبت سفارش و صدور پیش فاکتور تا تاریخ تحویل کالا و همچنین تفاوت در نرخ اوره صادراتی شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز، به دلیل اختلاف در زمان ثبت سفارش و صدور پیش‌فاکتور تا زمان تحویل کالا به مشتریان بوده است.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
" شکام " به ترکیه و عراق مواد دارویی صادر کرده است
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت:
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
عرضه لوله مسی در قالب قرارداد کشف پریمیوم در تالار نقره‌ای
امروز ۶ تن لوله مسی از سوی شرکت صنایع مس شهید باهنر در قالب قرارداد کشف پریمیوم و به صورت تک عرضه روی تابلوی معاملات بورس کالا می رود.
دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
از قیمت گذاری دستوری تا عمیق شدن دره فساد
نگاه یارانه‌ای به اقتصاد و شکاف بین قیمت تمام شده و قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کمکی به کشور نخواهد کرد بلکه دره فساد را عمیق‌تر می‌کند و این همان زشتی قیمت‌گذاری دستوری است.
قیمت‌گذاری دستوری؛ بی‌احترامی به مصرف‌کننده و تولیدکننده
شورای رقابت و مدیران کشور به طور دستوری قیمت‌ها را به مردم تحمیل می‌کنند و مصرف کننده و تولیدکننده هیچ نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارند و این کار بی‌احترامی به آنها است.