17:41 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم

کاهش قیمت نفت در پی سیگنال‌های مثبت از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین
نماد برتر- پس از آنکه روسیه مذاکرات صلح با اوکراین را سازنده خواند و قرنطینه‌های جدید چین برای مهار شیوع ویروس کرونا به تقاضای سوخت ضربه زد، قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت و ضررهای روز گذشته را افزایش داد.
کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
مخالفت آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO
نماد برتر- آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO مخالفت کرد.
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
برجام و تاثیر آن بر ریالی‌های بورس
نماد برتر- راستا اخبار توافقات که این روز‌ها شاهد تأثیرات آن هستیم، می‌تواند منجر به افزایش قیمت صنایع برجامی شامل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل شود.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
 بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- بدهی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سال میلادی گذشته ۱.۲ درصد معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و به ۳۴.۹ میلیارد دلار رسید.
تغییرات قیمت دلار طی دو دهه/ رشد ۳۵ برابری
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران از ۸۰۰ تومان در سال ۱۳۸۱ به ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان تا پایان آذرماه سال جاری رسیده که در این فاصله، تقریبا ۳۵ برابر شده است.