20:58 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفتگی

تحلیلگران درباره انتخاب بایدن یا ترامپ و تاثیر آن بر بورس چه می‌گویند
نماد برتر-فردای انتخابات امریکا چه سهمی بخریم؟ تاثیر پیروزی بایدن یا ترامپ بر گروه‌های مختلف بورسی چه تاثیری میگذارد. کارشناسان در این باره چه میگویند
نفت؛ متهم اصلی سقوط
نماد برتر- معاملات هفتگی بازارهای جهانی در حالی به پایان رسید که بهای نفت با افت بیش از ۱۰.۳ درصدی مواجه شد و تعداد حلقه های چاه نفت آمریکا در هفته ای که گذشت با ۱۰ واحد افزایش به ۲۲۱ واحد رسید.
برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی
نماد برتر- با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از طریق فروش اعتباری را در دستور کار خود قرار داده، روند افزایش قیمت فولاد و مصالح، بازار ساخت و ساز را به رکود کشانده است.
رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در کمیسیون صنایع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
خلاف ۳۲۰ هزار میلیاردی در واگذاری سهام ۹ شرکت به تامین اجتماعی
نماد برتر- عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی، واگذاری ۳۲۰ هزار میلیاردی از سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی را خلاف قانون اعلام کرد و خواستار لغو مصوبه شد.
نابسامانی‌های آرد و گندم از کجا سرچشمه می گیرد؟
نماد برتر- اواسط مهر ماه سالجاری چند عکس در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی مردم و آشفتگی بازار را در پی داشت؛ در یکی از این عکس‌ها تصویری از برگه‌ای بر سر در نانوایی با یک جمله کوتاه "نان نداریم" نمایش داده شده بود.
احتمال انتخاب بایدن و تأثیر منفی آن بر بازار سرمایه ایران
نماد برتر- تأثیر مستقیم انتخابات ریاست جمهوری بر آشفتگی بازار تنها یک جو روانی است.
نه ترامپ دیو است نه بایدن دلبر!
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقدینگی زیادی تحت عنوان نقدینگی پارک شده برای ورود به بورس وجود دارد که در حالت انتظار به سر می‌برد گفت: به نظر من این نقدینگی منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نیست بلکه منتظر تصمیمات داخلی است و می‌خواهد ببیند از این سیاست آشفته اقتصادی کشور چه چیزی خارج می‌شود.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
ریشه نوسانات اقتصادی کشور چیست؟
نماد برتر- استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران به بخش ساختاری اقتصاد مربوط بوده که با وجود تحریم‌ها اثر آن شدیدتر شده است.
مشاهدات رئیس فراکسیون محیط زیست از انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی
نماد برتر- رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به بازدیدش از یکی از انبارهای تهران گفت: انبارهای پر از دارو، موادغذایی، تجهیزات پزشکی و بسیاری از کالاهای ضروری به خاطر بی‌دقتی و ناهماهنگی‌هایی که به سادگی قابل حل هستند، بلا استفاده مانده و بخش عمده کالاها از بین رفته است.
دلایل مخالفت رئیس شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد
نماد برتر-رئیس شورای رقابت با اشاره به علت قیمت گذاری هر سه ماه یکبار محصولات خودرو ، دلایل مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد.
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
دلیل اصلی آشفتگی بازار فولاد /درخواست حذف عرضه محصولات در بورس کالا
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اعلام دلایل آشفتگی بازار آهن آلات ، خواهان حذف عرضه به شیوه مچینگ و فروش همه محصولات در بورس کالا شد.