19:45 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2018

انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
تدارک سبد کالای رمضان برای کارگران
پایگاه خبری راد: بسیاری از فعالان کارگری با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از کارفرمایان خواسته‌اند به کارگران واحدهای تولیدی و صنوف مختلف، ارزاق و سبد کالای رمضان اختصاص بدهند.
تراز تجاری آمریکا تضعیف شد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا نتوانسته تراز تجاری خود در سال 2018 را مثبت کند و حتی شکاف میان صادرات و واردات این کشور در سالی که گذشت، افزایش یافته است.
رشد اقتصادی عربستان افزیش یافت
پایگاه خبری راد: به لطف افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رشد سه ماهه پایانی سال 2018 عربستان افزایش یافت.
قرار گرفتن سازه‌های مهم در مناطق حساس زلزله‌زا
پایگاه خبری راد: وجود ۱۵ گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه‌ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل‌های اصلی است، از فعالیت گسل‌های پیشوا"، "ایوانکی" و "ری" همچنین گسل ماهدشت در کرج تاثیرپذیر است.
مروری بر پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد: این گزارش به مرور مختصری بر پرفروش‌ترین خودروهای سال گذشته میلادی خواهد پرداخت.
می‌توانیم ارز دیجیتال ملی داشته باشیم؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با ارزیابی عوامل موثر در ایجاد ارز دیجیتال ملی‌ گفت: دنیا به سمت ارزهای دیجیتالی رفته و ارزهای دیجیتال معتبر به سرعت در مسیر تبدیل شدن به معدن طلای دیجیتالی قرار دارند.
چرا کارفرمایان در جلسه دستمزد شرکت نکردند؟
پایگاه خبری راد: نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار این هفته در حالی برگزار شد که علیرغم شرکت نمایندگان کارگری و دولت، نمایندگان کارفرمایی از حضور در آن خودداری کردند.
پرفروش های بازار ایران را بشناسید
پایگاه خبری راد: اتفاقات هفته‌ها و ماههای اخیر در بازار خودروهای داخلی و خارجی بسیاری را به این فکر فرو برده است که ماههای پایانی سال 97، روند تغییرات قیمت خودرو چگونه خواهد بود؟
"بلو اوریجین" یک گام به گردشگری فضایی نزدیک‌تر شد
پایگاه خبری راد: شرکت خصوصی "بلو اوریجین" شب گذشته توانست فضاپیمای "نیوشپرد" را با موفقیت به فضا پرتاب کند.
ایران دومین کشور خاورمیانه در تولید انرژی برق‌آبی
پایگاه خبری راد: براساس گزارش انجمن جهانی انرژی‌ برق‌آبی، ایران هم‌اکنون با بهره‌برداری از 12 هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی، رتبه نوزدهم دنیا، ششم آسیا و دوم منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا
پایگاه خبری راد: شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به اینکه نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا درباره ایران مشخص نکرده است که واشنگتن می‌خواهد چه تصمیمی برای تحریم نفتی ایران بگیرد، گزارش داد دولت ترامپ ممکن است باز هم اجازه صادرات نفت به ایران بدهد.
چگونه با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کسب‌وکار موفق بسازیم؟
پایگاه خبری راد: مشاوران ارشد کارآفرینی به علاقمندان راه اندازی کسب و کار توصیه کردند که در صورت داشتن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه به مشاغل مرتبط با گردشگری ورود کنند. به گفته آنها داشتن پول زیاد بدون مهارت منجر به ایجاد یک کسب و کار نخواهد شد.
چالش های پیش روی صنعت نساجی در سال آینده
پایگاه خبری راد: اصفهان از حدود یکصد سال قبل به عنوان یکی از قطب‌های نساجی کشور شناخته شد. احداث کارخانجات بزرگ و پررونق نساجی همچون «وطن»، «ریسباف»، «شهرضا»، «زاینده‌رود»، «پشم‌باف»، «صنایع پشم»، «رحیم‌زاده» و «نختاب» به این شهر لقب «منچستر شرق» را داد و نقش موثری در درآمدزایی مردم اصفهان داشت.
بنز از بی ام و جلو زد
پایگاه خبری راد: کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در بازار ایالات متحده آمریکا، به سختی گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود یعنی ب ام و ربوده است.