23:55 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پالایشی

جهت فروش صنایع تا پایان سال
نماد برتر- مطابق گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال صنایع بورسی در ۹ ماهه سال جاری در مبلغ «درآمدهای عملیاتی فروش» در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده‌ که انتظار می‌رود این حرکت تا پایان سال ادامه پیدا کند.
ترمز افزایش نرخ وکیوم باتوم "شبریز"
محصول دیگری که توسط پالایش نفت تبریز مورد عرضه قرارگرفته مربوط به لوب کات سنگین با ۲ هزار تن بوده که مقدار حجم معامله این شرکت پالایشی برابر با یک هزار تن گزارش‌شده است.
"شازند" ۲۵ هزار تن کالا در بازارنقره‌ای فروخت
تمامی وکیوم باتوم پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند طی این هفته مورد معامله قرار گرفت و با کاهش تقاضا ۱۹،۷۰۰ تنی طی این هفته روبه‌رو بوده، ارزش معامله وکیوم باتوم فروش رفته این شرکت پالایشی بالغ‌بر ۲۰۴ میلیارد تومان اعلام‌شده است.
همگامی بازار سرمایه با رشد قیمت نفت
افزایش تقاضای جهانی برای نفت و مشتقات نفتی در پی بهبود کرونا و شروع فصل سرما، در سودآوری شرکت‌های پتروپالایشی اثرگذار است. بنابراین، با توجه به وزن بالای این صنعت در بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در ماه‌های انتهایی سال، از رشد نسبی برخوردار شود.
از پیش‌بینی پذیری اقتصادی تا رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری
پیش‌بینی پذیری اقتصاد، زنجیره به‌هم پیوسته‌ای از عوامل و مؤلفه‌های متعدد است که از طریق آن بازارها می‌توانند افزون بر رسیدن به ثبات بیشتر، توسعه یابند و بازیگران این بازارها نیز با داشتن چشم‌انداز روشن، با آسودگی وارد بازار شوند و به اهداف سرمایه‌گذاری خود برسند.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
امروز انواع محصولات هیدروکربوری و پالایشی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه می شوند.
راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت حذف اقتصاد دستوری
یکی از مهمترین ویژگی­های هر اقتصاد آزادی­، پیش­بینی ­پذیری قیمت‌ها است از این رو دولتمردان کشورمان باید با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت زمینه اجرای یک اقتصاد آزاد و قیمت‌گذاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و خصوصی سازی واقعی را در کشور فراهم کنند.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
افزایش نرخ فروش وکیوم باتوم "شبریز"
محصول دیگری که توسط پالایش نفت تبریز مورد عرضه قرارگرفته مربوط به لوب کات سنگین با ۲ هزار تن بوده که مقدار حجم معامله این شرکت پالایشی برابر با ۲ هزار تن گزارش‌ شد.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
امروز رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران میزبان محصولات متنوع پالایشی و پتروشیمی است.
"شازند" با افزایش تقاضا ۵،۴۰۰ تنی وکیوم باتوم روبه‌رو بود
قیمت وکیوم باتوم پالایش نفت امام خمینی شازند برابر با ۹۰,۰۸۶ هزار ریال گزارش‌شده که نسبت به آخرین معامله در هفته منتهی به ۲۳ مهرماه ۱۰ درصد رشد نرخ داشت.
کنفرانس شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشی برگزار می‌‎شود
به‌منظور شفاف‌سازی برخی ابهامات در صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های پالایشی، کنفرانس اطلاع‎‌رسانی این شرکت‌ها برگزار می‌شود.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.