23:15 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از ۳ میلیارد دلار عبور کرد
نماد برتر- بررسی کارنامه تجارت خارجی در دوره هفت ماهه امسال، گویای آن است ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ۳ میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات، ۱۶.۷ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.
رفع مشکل کم آبی سمنان با تکمیل مطالعات آب‌های کارستی استان
نماد برتر- رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تاکید بر اینکه رخ فرونشست در دشت‌های سمنان بالا است، گفت: استان سمنان از نظر پتانسیل آب‌های کارستی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در صورت کمک استانی به تکمیل شدن مطالعات سازمان حوزه این آب‌ها، مشکل کم آبی این استان نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.
تامین مالی ایمیدرو برای احداث واحدهای فرآوری گوهرسنگ
نماد برتر- طبق اعلام رییس هیات عامل ایمیدرو، اجرای برنامه‌های این سازمان در توسعه صنعت گوهرسنگ استان‌های خراسان رضوی، قم، کرمان، اصفهان در قالب تفاهم‌نامه با استانداری‌ها سرعت می‌گیرد که تامین مالی برای در استان‌ها توسط ایمیدرو خواهد بود.
تامین مالی برای احداث واحدهای فرآوری در استان‌ها توسط ایمیدرو
نماد برتر- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: اجرای برنامه‌های این سازمان در توسعه صنعت گوهرسنگ استان های خراسان رضوی، قم، کرمان، اصفهان در قالب تفاهم نامه با استانداری ها سرعت می‌گیرد.
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.
فروش ۱۴۹هزار میلیارد تومانی ۷۴ شرکت معدنی‌ حاضر در بورس / ۵ نماد بزرگ
نماد برتر- بررسی عملکرد ۷۴ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس در ۷ ماه سال جاری نشان از فروش ۱۴۹.۴ هزار میلیارد تومانی با رشد ۳۷ درصدی و قرار گرفتن ۵ نماد بزرگ در جایگاه اول تا پنجم دارد.
طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
عملکرد شش ماهه صندوق بیمه معدنی از کل سال ٩٨ فراتر رفت
نماد برتر- به گفته قائم مقام هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، علیرغم تمام مشکلات از جمله همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، عملکرد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در نیمه نخست امسال، بیش از عملکرد کل سال ۱۳۹۸ بوده است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
تاسیس ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری و پذیرش ۵۰ معدن در بورس تا پایان سال
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تشکیل ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و پیش بینی پذیرش در بورس ۵۰ معدن از ۵۰۰ معدن فعال تا پایان سال خبر داد.
تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه شوند
نماد برتر- تمام محصولات زنجیره فولاد باید در بورس عرضه و قیمت‌ها به نوعی تنظیم شود که نسبتی از قیمت‌های جهانی باشد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت‌های جهانی در داخل کشور به فروش برسد.
۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در بورس راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر-زرندی: «راه‌اندازی ۷ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدف‌گذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.»
وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد
نماد برتر- استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی با حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در پروژه‌های اکتشافی ابلاغ شد.
مدیر خوش نام بورس سکاندار هلدینگ بزرگ "دریک" شد / چند عرضه اولیه و ...
نماد برتر- حسین زارعی از مدیران خوشنام و باسابقه بازارسرمایه، مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای "دریک" با 30 زیرمجموعه از صنایع مختلف شد و برنامه های چون عرضه اولیه چند زیرمجموعه را اعلام کرد .
دو طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد در جنوب و واردات۳۰ میلیون تنی سنگ آهن از استرالیا
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو با اعلام درخواست همکاری با استرالیا در زمینه‌های استخراج، فناوری و...از اجرای دو طرح ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در جنوب ایران و واردات ۳۰ میلیون تنی سنگ آهن خبر داد.