13:49 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال

1399/08/19 07:55

مدیرعامل ایمیدرو خبر داد:

راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال

نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.


به گزارش نماد برتر، خداداد غریب پور با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد گفت: با توجه به اهمیت بخش معدن در اقتصاد بدون نفت، ۱۲ شاخص کلان برای بومی سازی از جمله میزان صرفه جویی ارزی، درصد مواد اولیه، قطعات و تجهیزات استراتژیک بومی سازی شده و ...توسط ایمیدرو تدوین شده است.



وی افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی قطعات و تجهیزات کارخانه‌های فولادی برای سازماندهی بازار با همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد طی ۸ ماه گذشته گام‌های مؤثری برداشته شد. این بانک در حال تکمیل اطلاعات است و تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار قطعه یعنی حدود ۶۰ درصد کل تجهیزات و قطعات این بخش در آن بارگذاری شده است. همچنین طرح ایجاد داشبورد مدیریتی ساخت داخل نیز اجرا خواهد شد.



غریب پور ادامه داد: از دیگر اقدامات ایمیدرو در این حوزه، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری برای صنعت فولاد تا پایان سال است که اقدامی مهم در راستای حمایت از بومی سازان و تولیدکنندگان داخلی و پوشش ریسک‌های آن به شمار می‌آید.