01:13 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
واردات کالاهای جدید با سقف۵۰۰ هزار دلاری و حذف محدودیت برای چند صنعت

1399/11/15 12:10

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت خبر داد:

واردات کالاهای جدید با سقف۵۰۰ هزار دلاری و حذف محدودیت برای چند صنعت

نماد برتر- مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت از تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید و حذف محدودیت برای چند صنعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، صدیف بیک‌زاده در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران، درباره شرایط واردات کالاهای جدید گفت: محدودیت واردات کالاها با تعرفه جدید برداشته شده و از این پس بازرگانان فاقد سابقه واردات کالاهای جدید می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار نسبت به ثبت سفارش و واردات کالاهای جدید اقدام کنند.


وی افزود: بخشنامه جدید طی چند روز آینده از سوی وزارت صنعت ابلاغ خواهد شد. واحدهای تولیدی مشمول محدودیت واردات برای تامین مواد اولیه خط تولید نیستند و می‌توانند نسبت به واردات مواد اولیه اقدام کنند.


بیک‌زاده ادامه داد: همچنین سقف واردات برای برخی کالاها از جمله کاغذ، لاستیک، مواد اولیه تولید لوازم خانگی و قطعات خودرو که طی دو  سال گذشته واردات محدودی داشته‌ اند، حذف شده‌ است.


بر اساس این گزارش، محدودیت واردات کالاها به دنبال تصمیمات ارزی دولت اتخاذ شد و در پی آن میانگین ارزش واردات سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای واردات سال ۹۹ تعیین شد. همچنین اجازه واردات برخی کالاها به شرکت‌هایی داده شد که سابقه واردات آن را طی سال‌های گذشته داشته‌اند و شرکت‌های دیگر امکان واردات کالاها با تعرفه جدید را نداشتند که بیک‌زاده از لغو این مصوبه خبر داده است.