08:49 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
چشم انداز ذوب آهن برای صادرات ریل به کشورهای منطقه

1399/11/14 09:27

مدیرعامل مطرح کرد:

چشم انداز ذوب آهن برای صادرات ریل به کشورهای منطقه

نماد برتر- مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به انجام مذاکره برای تأمین ریل مورد نیاز سایر کشورهای منطقه گفت: چشم انداز مطلوبی برای صادرات این محصول استراتژیک دیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، منصور یزدی زاده در همایش استیل پرایس با تاکید بر اینکه نوآوری در زنجیره فولاد شامل بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط زیست، افزایش بهره وری و کیفیت محصول است، گفت: در ایجاد ارزش در زنجیره فولاد نیز توسعه دانش از طریق صنعت و شرکت های دانش بنیان را در برنامه ها قرار دادیم‌.


وی افزود: ذوب آهن با دانشگاه ها قراردادهایی در زمینه های محیط زیستی و توسعه منابع انسانی به امضا رسانده است. در بحث تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید انواع ریل شهری، بین شهری، ریل زبانه سوزنی و آرک معدن، تولید تیرآهن بال پهن و..‌ در سبد محصولات ذوب آهن قرار دارد. این شرکت در غرب آسیا تنها تولیدکننده ریل بوده و ظرفیت تولید ۷۰۰ هزارتنی ریل و تیرآهن بال پهن را دارا است.


یزدی زاده ادامه داد: ۷ محور ریلی توسط محصولات ذوب آهن تامین می شود که می توان به خط ریلی چابهار- زاهدان اشاره کرد. ایران در افق ۱۴۰۴ باید به تولید ۲۵ هزار کیلومتر ریل برسد پس باید تا رسیدن به این افق ۱۳هزار کیلومتر ریل ایجاد شود. ریل تولیدی طبق آخرین استانداردهای جهانی است و کیفیت آن توسط شرکت‌های معتبر تأیید شده است. مذاکراتی برای تأمین ریل مورد نیاز سایر کشورهای منطقه در حال انجام است و چشم انداز مطلوبی برای صادرات این محصول استراتژیک دیده می شود.